۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۰

نامزدی احتمالی راشد الغنوشی در انتخابات ریاست جمهوری تونس

برخی منابع خبری از احتمال نامزدی "راشد الغنوشی"، رئیس جنبش النهضه تونس برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور خبر دادند.
نامزدی احتمالی راشد الغنوشی در انتخابات ریاست جمهوری تونس

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین: منابع سیاسی و رسانه‌ای تونسی اعلام کردند، "راشد الغنوشی" رئیس جنبش النهضه این کشور ممکن است خود را برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور نامزد کند.

این منابع افزودند:‌ در انتخاباتی که قرار است، مارس سال ۲۰۱۳ (حدود ۷ تا ۸ ماه دیگر) در تونس برگزار شود، ممکن است راشد الغنوشی یکی از نامزدها باشد.

این منابع گفتند: به نظر می‌رسد ریاست مجدد الغنوشی در جنبش النهضه با این هدف صورت گرفته است تا وی بتواند برای ایجاد اتئلاف‌های راهبردی بین این جنبش با قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی اقدام کند، چون الغنوشی در شرایطی ریاست مجدد النهضه را پذیرفت که پیشتر اعلام کرده بود، نامزد ریاست النهضه نخواهد شد.

در این ارتباط یکی از کارشنان عرب که نخواست نامش فاش شود، ضمن اشاره به روابط الغنوشی با امیر قطر و بسیار خوب خواندن این روابط گفت:‌ الغنوشی در این مدت نشان داد که می‌تواند نقش خوبی در مغرب عربی ایفا کند.

راشد الغنوشی تلاش دارد، خود را شخصیت اسلامگرای میانه‌رو و توانمند در ایجاد توازن داخلی در جنبش النهضه معرفی کند، زیرا اعضای این جنبش به دو بخش سلفی‌ها تندرو و گروه‌های فن سالار تقسیم می‌شوند.

در همین حال برخی از محافل سیاسی معتقدند که جنبش النهضه در تلاش است تمامی ارکان قدرت را در تونس به دست بگیرد.

"محمد طالبی"، از اندیشمندان مسلمان تونس تسلط النهضه بر ارکان قدرت در این کشور را فاجعه بار دانسته و می‌گوید :‌ ‌اگر الغنوشی رئیس جمهوری تونس شود، باید فاتحه دموکراسی در کشور را خواند، زیرا او یک شخصیت سلفی است که از نظر فکری با سلفی‌های دیگر هیچ تفاوتی ندارد، اما دم از دموکراسی می‌زند تا خود را برای رسیدن به قدرت آماده کند.

پیش‌بینی می‌شود که جنبش النهضه تونس در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور با سلفی‌های تونس ائتلاف کند.
کد مطلب: 1710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *