۰
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۷

رئيس جمهور تونس سنگباران شد

شماری از تظاهرکنندگان تونسی روز دوشنبه ۱۷-۱۲-۲۰۱۲، منصف المرزوقی رئیس جمهور و مصطفی بن جعفر رئیس پارلمان این کشور را هنگام حضور در جشنی به مناسبت مرور دو سال از آغاز انقلاب تونس در منطقه سیدی بوزید، سنگ باران کردند.
یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گفته است که تظاهرکنندگان به هنگامی که بن جعفر در حال آمادگی برای سخنرانی بود، به سمت المرزوقی سنگ پرتاب کردند. در پی این حادثه، نیروهای امنیتی اقدام به خارج کردن مسئولان از محل سخنرانی و هدایت آن ها به مرکز پلیس شهر کردند.
تظاهرکنندگان درحالی که خود را به تریبون نزدیک می کردند، شعار دادند ''مردم می خواهند دولت را سرنگون کنند''. اما این حادثه منجر به درگیری میان نیروهای پلیس حاضر در محل و تظاهرکنندگان نشد.
هنگامی که رئیس جمهور تونس سخنرانی خود را آغاز کرد، شمار زیادی از حاضران شعار می دادند ''برو برو''. این شعار معروفی است که تظاهرکنندگان تونسی در دوره انقلاب علیه نظام زین العابدین بن علی رئیس جمهور پیشین تونس سر می دادند.
المرزوقی در واکنش به این شعار گفت: ''این خشم مشروع را می فهمم. اما دولت مشکل را تشخیص داده و ظرف ۳ ماه دولتی تشکیل خواهد شد که کشور را از بیماری هایی که با آن دست به گریبان است، درمان خواهد کرد.'' او در میان شعارهای معترضان افزود: ''برای نخستین بار دولتی داریم که اموال مردم را نمی دزد.''
منطقه سیدی بوزید، منطقه ای محروم در شمال غرب تونس است که اعتراض های منجر به انقلاب دو سال پیش این کشور، از آنجا آغاز شد.
المرزوقی هنگام حضور بر سر مزار محمد بوعزیزی، فروشنده دوره گردی که با آتش زدن خود در روز ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰، جرقه انقلاب تونس را زد نیز با شعار مردم خشمگین علیه خود روبرو شد
کد مطلب: 16986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *