۰
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰

حمایت گزینه نخست‌وزیری انگلیس از «فشار حداکثری» علیه ایران

یکی از دو گزینه نخست‌وزیری انگلیس حامی سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران است.
حمایت گزینه نخست‌وزیری انگلیس از «فشار حداکثری» علیه ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«ریشی سوناک»، یکی از دو گزینه ریاست حزب محافظه‌کار در انگلیس از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران حمایت می‌کند.
لیام فاکس، وزیر دفاع انگلیس بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ گفته که ریشی سوناک نسبت به رقیبش، «لیز تراس» در وضعیت بهتری برای سیاست‌گذاری در مسائل سیاست خارجی قرار دارد.
لیام فاکس گفته که ریشی سوناک به خاطر مواضع قدرتمندانه‌ای که در خصوص ایران دارد و از سیاست فشار حداکثری حمایت می‌کند نخست‌وزیری موثر خواهد بود.
منظور از سیاست «فشار حداکثری»، مجموعه‌ای از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران تصریح می‌کنند که این سیاست شکست خورده است.
ریشی سوناک و لیز تراس برای کسب سمت نخست‌وزیری انگلیس با یکدیگر رقابت می‌کنند. برنده این رقابت روز ۵ سپتامبر اعلام خواهد شد.
لیام فاکس گفت که سوناک در برابر ایران نسبت به لیز تراس «مستحکم‌تر» است و درباره اینکه آیا توافق هسته‌ای کارساز خواهد بود مردد است.
او گفت: «او خواستار آن است که سیاست فشار حداکثری به کار گرفته شود تا ببینیم می‌توان ایران را به پذیرش توافقی جامع‌تر که فراتر از توافق فعلی است مجاب کرد یا خیر. احساس او این است که باید از سیاست خارجی شکست‌خورده اروپا فاصله بگیرد.»
وی اضافه کرد: «در نهایت، او ایران را تهدیدی عمده برای ثبات منطقه می‌داند و فراتر از آن معتقد است که برنامه موشک‌های بالیستیک ایران ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.»
کد مطلب: 172677
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *