۰
چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰

کیسینجر: گورباچف خدمت بزرگی به بشریت کرد

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درخصوص مرگ میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، گفت که گورباچف "خدمت بزرگی به بشریت کرد" اما وی در نهایت نتوانست تمامی دیدگاه‌های خود را اجرا کند.
کیسینجر: گورباچف خدمت بزرگی به بشریت کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از راشا تودی، هنری کیسینجر ۹۹ ساله، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به بی‌بی‌سی نیوزنایت گفت: «مردم اروپای شرقی، مردم آلمان و در پایان مردم روسیه به دلیل انگیزه و شجاعتی که گورباچف در ایده‌های مربوط به آزادی مطرح می‌کرد، بسیار مدیونش هستند.»
کیسینجر افزود: «گورباچف خدمت بزرگی کرد اما نتوانست تمامی دیدگاه‌های خود را اجرا کند. وی تا حدی توسط ایده‌های در حال توسعه‌ای که جامعه‌اش کاملا برای آن‌ها آماده نبود، نابود شد.»
این دیپلمات بازنشسته و کهنه‌کار در ادامه گفت: «اتحاد جماهیر شوروی توانایی اجرای کامل چشم‌اندازی را که گورباچف در مقابل آن‌ها قرار داده بود، نشان نداد. اما یاد و خاطره گورباچف در تاریخ به عنوان مردی که تحولات تاریخی را آغاز کرد؛ تحولاتی که به نفع بشریت و مردم روسیه بود، ثبت خواهد شد. اگرچه او به قدر کافی قوی و محکم نبود تا بتواند در برابر احساسات و جوی که به راه انداخته بود، مقاومت کند، اما از طریق کارهایی که شروع کرد و در بخش قابل‌توجهی اجرا شد، خدمت بزرگی به بشریت کرد.»
رسانه‌های روسی به نقل از بیمارستان «کلینیک مرکزی» روسیه بدون ارائه جزئیات گزارش دادند که میخائیل گورباچف سه‌شنبه شب پس از مدت‌ها مبارزه با یک بیماری جدی، در سن ۹۱ سالگی در روسیه ​​درگذشت.
هنری کیسینجر در سال‌های ۱۹۶۹ الی ۱۹۷۵ مشاور امنیت ملی ایالات متحده و در سال‌های ۱۹۷۳ الی ۱۹۷۷ وزیر امور خارجه این کشور بود.
کد مطلب: 173198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *