۰
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰
انتقاد روزنامه اصولگرا از خبرگزاری دولت:

به‌دنبال ایجاد خفقان و جلوگیری از نقد دولت رئیسی هستید

گزارشی که دو روز پیش ایرنا(خبرگزاری رسمی دولت) از بررسی تیتر یک 23 روزنامه منتشر کرد آن قدر پر اشتباه است که حتی احتمال سهوی بودن اشتباهات را به کمترین حد ممکن می رساند.
به‌دنبال ایجاد خفقان و جلوگیری از نقد دولت رئیسی هستید
به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه خراسان نوشت: انگار برخی در خبرگزاری ایرنا برای رسیدن به مقاصدشان دست به هر نوع تخریبی آن هم با نمودارهایی از آمار و ارقامی ساختگی می زنند.
با توجه به درصدهایی که در آمارهای ایرنا آمده،مشخص است در یک سال گذشته 23 روزنامه در مجموع حدود 56 درصد از تیترهای یک خود را به عملکرد دولت اختصاص داده اند. بد نیست بدانید که در طول یک سال گذشته یعنی از اول شهریور 1400 تا 31 مرداد 1401 هر روزنامه 281 شماره چاپ کرده است و در مجموع 23 روزنامه شش هزار و 463 شماره به چاپ رسانده اند که از این تعداد سه هزار و 616 شماره در تیتر یک خود به عملکرد دولت پرداخته اند.
بر اساس گزارش ایرنا بیش از 47 درصد از تیتر یک روزنامه ها، گزارش و پوشش خبری عملکرد دولت بوده، بیش از 25 درصد نقد عملکرد دولت، بیش از 14 درصد مطالبه از دولت، بیش از 11 درصد تمجید و تشکر از دولت و در نهایت حدود 1.8 درصد تیترهایی بوده که به نظر ایرنا تخریب دولت یا سیاه نمایی عملکرد دولت بوده است.
در این گزارش که روز پنج شنبه با عنوان «نگاهی به عملکرد دولت در تیتر یک روزنامه‌ها» منتشر شد، می بینیم که در برخی از این نمودارها درصد تیترهای مرتبط با عملکرد دولت از 100 درصد هم فراتر می رود به طور مثال در نمودار موضوعات تیتر یک روزنامه های منتخب، روزنامه سیاست روز درصد تیترهایش از 107 درصد هم فراتر می رود. اشتباه دیگری که در این نمودارها موجود است، این است که در یکی از نمودارها درصد تیترهای تخریبی روزنامه شرق 34.3 درصد آمده که اختلاف فاحشی با دیگر روزنامه ها دارد اما در نمودار دیگری که با عنوان «انتشار تیتر یک با محتوای تخریب / سیاه نمایی» در این گزارش وجود دارد، نامی از روزنامه شرق دیده نمی شود و تعداد تیترهای تخریبی را در حالی که براساس نمودارهای قبلی 66 تیتر عنوان شده بوده 17 تیتر عنوان می کند! که کاملا نشان دهنده تنظیم عجولانه این گزارش است.
باید به این نکته اشاره شود که این گونه گزارش ها که شائبه سیاسی بودن آن پررنگ تر از روزنامه نگاری آن است، می تواند خطر خفقان در نقد و مطالبه از دولت را به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 173448
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *