۰
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰

سریع‌ترین و کندترین اینترنت متعلق به کدام کشورهاست؟

وبسایت Speedtest به عنوان یک مرجع آزاد، اواسط هر ماه میلادی گزارشی از وضعیت جهانی اینترنت به کاربران ارائه می‌کند.
سریع‌ترین و کندترین اینترنت متعلق به کدام کشورهاست؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مطابق اطلاعات منتشر شده از سمت این وبسایت در ماه گذشته میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان ۳۰.۷۸ مگابیت‌ بر ثانیه (Mbps) و سرعت آپلود آن ۸.۵۵ مگابیت بر ثانیه بود، که هردو شامل افت جزیی بوده‌اند. همچنین میزان تاخیر (Latency) نیز ۲۹ میلی‌ ثانیه (ms) اعلام شده است.
این داده‌ها در میانگین اینترنت پهنای باند ثابت جهانی نیز به ترتیب ۶۷.۲۵ مگابیت بر ثانیه در دانلود، ۲۸.۵۰ مگایت بر ثانیه در آپلود و تاخیر ۱۰ میلی ثانیه را نمایش می‌دهند. درمجموع می‌توان وضعیت اینترنت همراه و ثابت را دارای سیری ثابت نسبت به گذشته خواند.
بهترین اینترنت جهان در شهریور ۱۴۰۱
مطابق اطلاعات منتشر شده از سمت وبسایت اسپید تست در ماه گذشته بهترین اینترنت همراه جهان مختص به امارات متحده‌ی عربی با متوسط سرعت دانلود ۱۲۰.۳۵ مگابیت بر ثانیه بوده است. در این رتبه بندی، قطر با ثبت سرعت ۱۱۷.۴۳ مگابیت بر ثانیه و سه پله صعود جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.
کره‌ی جنوبی با یک رتبه صعود و ثبت سرعت میانگین ۱۰۹.۶۵ مگابیت بر ثانیه در رتبه‌ی سوم ایستاده است. نروژ، کویت، هلند، بلغارستان، عربستان صعودی، چین و لوکزامبورگ نیز رتبه‌های چهارم تا دهم لیست را از آن خود کرده‌اند. نکته‌ی مشهود این رتبه بندی رشد مستمر و قابل توجه کشورهای عربی در اینترنت همراه است.
در اینترنت ثابت، شیلی با حفظ جایگاه و متوسط سرعت دانلود ۲۱۳.۷۳ مگابیت بر ثانیه در رتبه‌ی اول قرار دارد. سنگاپور، تایلند، چین، هنگ کنگ، ماکائو، ایالات متحده، دانمارک، ژاپن و نیوزلند پس از آن در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند.
بدترین اینترنت جهان در شهریور ۱۴۰۱
حالا نگاهی به انتهای لیست داریم. بدترین اینترنت همراه جهان در این لیست متعلق به کوبا با میانگین سرعت ۴.۱۵ مگابیت بر ثانیه است. افغانستان، ونزوئلا، غنا، یمن، سودان، تاجیکستان، سومالی، بورکینافاسو، تانزانیا و سودان به ترتیب رتبه‌های بالایی کوبا را به خود اختصاص داده‌اند.
در اینترنت ثابت نیز افعانستان با میانگین سرعت ۱.۸۵ مگابیت بر ثانیه رتبه‌ی آخر را از آن خود کرده است. در ادامه کوبا، یمن، ترکمنستان، سوریه، نیجر، اتیوپی، سودان و تیمور شرقی در رتبه‌های بالاتر قرار گرفته‌اند.
اینترنت ایران در مرداد و شهریور۱۴۰۱
اینترنت ایران این روزها با مشکلات زیادی درگیر است. جدا از اختلالات، سیستم محاسبه‌ی مصرف و کندی محسوس، بیش از یک ماه از قرار گرفتن موتورهای پرکاربرد گوگل و بینگ روی جستجوی ایمن یا Safe Search می‌گذرد.
در ماهی که گذشت اختلالات پراکنده‌ی متعدد زیرساختی شدت پیدا کرد و شاهد قطعی‌های متعدد بودیم. همچنین در این شاهد کاهش ترافیک سرویس‌های خارجی نظیر اینستاگرام بودیم که ابرآروان نیز در گزارش آخر خود این موضوع را تایید کرده است.
در ماهی که گذشت اینترنت همراه ایران با ثبت سرعت ۲۷.۷۴ مگابیت بر ثانیه یا ۳.۵ مگابایت بر ثانیه و با دو رتبه پیشرفت در جایگاه ۷۰ از ۱۳۹ کشور لیست قرار گرفته است. در اینترنت ثابت نیز با سرعت ۱۰.۲۱ مگابیت بر ثانیه یا ۱.۲۸ مگابایت بر ثانیه و با یک رتبه سقوط نسبت به ماه پیشین در رتبه ۱۴۶ از میان ۱۸۲ کشور جهان قرار گرفته است.
مشاهدات و اطلاعات عرضه شده حاکی از آن است که رشد اینترنت ایران به مراتب کندتر از اینترنت جهان صورت می‌گیرد و روندی کمابیش ثابت و بعضا نزولی را در پیش گرفته است. عواملی چون افزایش قیمت خدمات ترافیک خارجی، محدودیت‌های دسترسی و عدم پایداری نیز کاهش کیفیت اینترنت را در ماه گذشته تشدید نموده‌اند.
کد مطلب: 173513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *