۰
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳

هیچ خودرویی بدون استانداردهای تعریف شده وارد خط تولید نمی شود

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی قطعه سازان همگن استان تهران نسبت به انتقاداتی که از استانداردهای خودروهای تولید داخل شده است، اظهار داشت: خودروهای داخلی دارای استاندارد مشخصی هستند و هیچ خودرویی بدون استانداردهای تعریف شده وارد خط تولید نمی شود
هیچ خودرویی بدون استانداردهای تعریف شده وارد خط تولید نمی شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بهرام طیبی در خصوص نظرات غیرکارشناسی عده ای نسبت به استاندارد خودروهای تولید داخل عنوان کرد: برای اظهار نظر درباره استانداردهای خودرو داشتن دانش آکادمیک به تنهایی کافی نیست و افراد باید بر اساس تخصص و تجارب خود در حوزه اجرایی و تولید به این نتیجه رسیده باشند.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات و زیرساخت های خودروسازی در ایران همانند سایر کشورها طراحی شده است، افزود: استانداردهای خودروهای ایران خودرو مطابق با استانداردهای پژو فرانسه و کشور چین و استاندارد خودروهای سایپا مطابق با استاندارد کشورهای کره،چین،ژاپن و فرانسه است.  

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی قطعه سازان همگن استان تهران با بیان اینکه خودروسازان موظف به رعایت استانداردهای تعریف شده در صنعت خودرو هستند، یادآور شد: خودروهای داخلی دارای استاندارد مشخصی هستند و هیچ خودرویی بدون استانداردهای تعریف شده وارد خط تولید نمی شود.
طیبی همچنین در خصوص استاندارد قطعات خودروهای تولید داخل اظهار داشت: هر قطعه طبق تست پلنی که خودروساز تعریف کرده تولید می شود و شامل مراحل نمونه سازی، استاندارد سازی، تست پلن و ... است و پس از طی این مراحل و دریافت تاییدیه موقت وارد مرحله تولید انبوه می شوند و اگر در این مرحله موفق به دریافت تاییدیه نهایی نیز شوند قطعه وارد خط تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتقادهای نا به جا نسبت به صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نتیجه ای جز فرار مغزها نخواهد داشت همان طور که در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان نخبه کشور از مدیران ارشد شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا مانند تویوتا، بنز و بی ام و هستند.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی قطعه سازان همگن استان تهران در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخل خاطرنشان کرد: نباید صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور را دست کم گرفت چراکه این دو صنعت دارای سابقه ای 50 ساله هستند و نزدیک به یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرده اند. بنابراین اگر صنعت خودروسازی و قطعه سازی را به حال خود رها کنیم زمینه بیکاری و مهاجرت متخصصان و فارغ التحصیلان کشور فراهم شده و به مصرف کننده خودروهای ژاپنی، چینی و کره ای تبدیل خواهیم شد و به جای اشتغال زایی در کشور خود، برای کشورهای بیگانه شغل ایجاد خواهیم کرد.
کد مطلب: 173768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *