۰
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳

پوتین: غرب تحریم‌ و اقدام خودخواهانه را کنار بگذارد

پوتین امروز (جمعه) به سازمان ملل تاکید کرد تا از نفوذش بر کمیسیون اروپا درباره لغو تحریم علیه صادرات کودهای کشاورزی روسیه برای کشورهای در حال توسعه استفاده کند.
پوتین: غرب تحریم‌ و اقدام خودخواهانه را کنار بگذارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی،ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی در نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، ازبکستان بار دیگر یادآور شد که اتحادیه اروپا محدودیت‌های وضع شده بر صادرات کودهای کشاورزی روسیه به اروپا را کاهش داده اما چنین رویکردی درباره کشورهای در حال توسعه وجود ندارد و این تبعیض آمیز است.
وی ادامه داد: من از این فرصت استفاده می‌کنم و از معاون دبیرکل سازمان ملل رزمری دیکارلو می‌خواهم تا از نفوذش بر تصمیم کمیسیون اروپایی استفاده کرده و از این کمیسیون بخواهد تا این محدودیت‌های تبعیض آمیز را علیه کشورهای در حال توسعه لغو کند.
رئیس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه اقدامات مسکو از منظر سیاست‌های اقتصادی عاری از خودخواهی است، افزود: مسکو آماده انتقال ۳۰۰ هزار تن کود به صورت رایگان به کشورهای در حال توسعه پس از ایجاد شرایط لازم است.
پوتین گفت که روسیه از تصمیم برای لغو تحریم‌های کودهای روسیه استقبال می‌کند، اما معلوم شد که فقط کشورهای اروپایی و نه فقیرترین کشورها می‌توانند این کودها را خریداری کنند. امیدوارم غرب استفاده از حمایت‌گرایی، تحریم‌ها و اقدام خودخواهانه را متوقف کند.
وی تاکید کرد: نمونه بارز این خودخواهی تصمیم کمیسیون اروپا برای لغو تحریم‌های کودهای روسیه است. ما می‌دانیم که کودها چقدر برای حل مشکل غذا مهم هستند. البته از تصمیم لغو تحریم‌ها استقبال می‌کنیم. اما طبق توضیحات کمیسیون اروپا از ۱۰ سپتامبر سال جاری تحریم ها فقط برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا لغو شد.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 174660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *