۰
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰

موافقت سازمان ملل با ارسال پیام ویدئویی زلنسکی به مجمع عمومی امسال

مجمع عمومی سازمان ملل به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اجازه داد تا در مجمع عمومی امسال سازمان ملل از طریق ویدئویی از پیش ضبط شده سخنرانی کند.
موافقت سازمان ملل با ارسال پیام ویدئویی زلنسکی به مجمع عمومی امسال
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی  با درخواست اوکراین مبنی بر شرکت رئیس جمهوری این کشور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان از طریق ارسال پیام ویدئویی موافقت کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل که متشکل از ۱۹۳ عضو است به زلنسکی اجازه داد تا در گردهمایی سالانه امسالرهبران جهان در سازمان ملل از طریق ویدئویی از پیش ضبط شده سخنرانی کند.
این تصمیم با ۱۰۱ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع به تصویب رسید.
به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود در روز سه شنبه آینده و  نخستین روز از هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل سخنرانی کند، در روز چهارشنبه یعنی دومین روز این اجلاس جهانی سخنرانی خواهد کرد.
 لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم  ایالات متحده در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی تایید کرد که جو بایدن به علت شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در انگلیس ، چهارشنبه آینده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک  سخنرانی خواهد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا معمولا دومین کشوری بود که پس از برزیل در نشست مجمع عمومی سخنرانی می کرد.
الیزابت دوم ملکه انگلیس پنجشنبه گذشته در سن ۹۶ سالگی در کاخ بالمورال اسکاتلند درگذشت. تابوت او سه‌شنبه پیش به لندن منتقل شد و قرار است مراسم تشییع جنازه وی روز دوشنبه آینده ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) با حضور سران کشورها برگزار شود.
هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی برگزار خواهد شد. 
 مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.
کد مطلب: 174709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *