۰
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۵

هشدار سخنگوی سابق کاخ سفید درباره شکست دموکرات‌ها

سخنگوی سابق کاخ سفید که یکی از حامیان سرسخت جو بایدن است اذعان کرد، دموکرات‌ها چنانچه قرار باشد رای‌دهندگان انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر کنگره را به عنوان همه‌پرسی بر سر عملکرد جو بایدن ببینند، کنترل کنگره را از دست خواهند داد.
هشدار سخنگوی سابق کاخ سفید درباره شکست دموکرات‌ها
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از پایگاه شبکه راشا تودی،جن ساکی،دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید، در مصاحبه‌ای به این موضوع اذعان کرد، چنانچه قرار باشد دموکرات‌ها انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر آتی کنگره آمریکا را به عنوان یک همه‌پرسی درباره عملکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ببینند، در این انتخابات شکست خواهند خورد.
ساکی در مصاحبه‌ای به شبکه ان.بی.سی نیوز گفت: فکر می کنم چنانچه در این انتخابات این مهم باشد که چه کسی از همه افراطی‌تر است در آن صورت دموکرات‌ها در آن پیروز خواهند شد. اما اگر قرار باشد این انتخابات یک همه‌پرسی درباره رئیس جمهور آمریکا باشد، آنها شکست خواهند خورد و آنها این را می‌دانند.
ساکی که در ماه مه کاخ سفید را با هدف کسب سمتی در شبکه ام.اس.ان.بی.سی ترک کرد در جریان ۱۶ ماه اول خدمتش در دولت جو بایدن، مدافع سرسخت این رئیس جمهور آمریکا به عنوان دبیر مطبوعاتی این نهاد بود.
نظرسنجی‌های اخیر، جو بایدن را به عنوان یکی از نامحبوب‌ترین روسای جمهور آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون و رئیس جمهوری که از زمان ریاست جمهوری هری ترومن متحمل شدیدترین کاهش‌ها در محبوبیتش شده نشان داده‌اند.
محبوبیت بایدن در جدیدترین نظرسنجی که از سوی شرکتهای "ای.بی.سی نیوز/واشنگتن پست" برگزار شد معادل ۳۹ درصد بوده است.
انتخابات میاندوره‌ای پیش روی کنگره آمریکا مشخص خواهد کرد آیا دموکراتها می‌توانند کنترل این کنگره را حفظ کرده و به این ترتیب به جو بایدن اجازه ادامه دستورکار قانونی‌اش در مجالس سنا و نمایندگان آمریکا بدهند یا خیر.
یک نظرسنجی برگزار شده از سوی شرکت راسموسن ریپورتز در ماه جاری میلادی نشان داد، بالاترین نگرانی رای‌دهندگان در مورد موضوعاتی نظیر جرایم خشونت آمیز، تورم و مهاجرت غیرقانونی است- مسائلی که ممکن است باعث تقویت جمهوری‌خواهان شود.
ساکی درباره رهبران حزب دموکرات گفت: "آنها همچنین می‌دانند که مشکل جرم و جنایت یک آسیب‌پذیری بزرگ برای دموکرات‌هاست، می‌توانم بگویم این یکی از بزرگترین نقاط آسیب‌پذیری آن‌ها است."
ساکی تاکید کرد، با وجود اینکه با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات، مساله اقتصاد رکودزده آمریکا "همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است" جرم و جنایت در ایالتهایی مانند پنسیلوانیا موضوع مهمی خواهد بود.
ساکی بیان کرد، بایدن تبلیغات انتخاباتی خود برای انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا را با تاکید بر بی کفایتی دونالد ترامپ، رقیبش در این انتخابات شروع کرد اما در ادامه از حمله به ترامپ به سبب اینکه به دنبال گسترش پایگاه حمایتی خود بود اجتناب کرد.
ساکی خاطر نشان کرد: زمانی که او به ریاست جمهوری رسید این تصمیم راهبردی گرفته شد؛ این چیزی نیست که مردم آن را بخواهند. این استراتژی در هفته‌های اخیر به وضوح تغییر کرده و بایدن حالا مکررا سرسخت ترین حامیان ترامپ را محکوم کرده و آنها را یک "خطر روشن و حاضر" علیه دموکراسی آمریکا می‌خواند.
ساکی اضافه کرد: اکنون، دوباره فصل انتخابات است. او(بایدن) بسیاری از کارهایی را که می‌خواست انجام دهد، انجام داد، و بسیاری از آن‌ها را با کسب حمایت هر دو حزب اصلی به سرانجام رساند، قوانینی را به تصویب رساند، و حالا دیگر باید تعارف را کنار گذاشت. او باید کنترل حداقل یکی از مجلس کنگره را حفظ کند.
کد مطلب: 175584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *