۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۵

تیم‌ملی پتانسیل صعود دارد؟

نقاط و ضعف فوتبال ایران پیش از جام‌جهانی
مهدی سیدصالحی معتقد است ایران در گروه دشواری قرار دارد اما پتانسیل صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارد.
تیم‌ملی پتانسیل صعود دارد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مهدی سیدصالحی،کارشناس فوتبال ایران در خصوص دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با اروگوئه و سنگال که منجر به یک پیروزی و یک تساوی برای شاگردان کی‌روش شد، اظهار کرد: بعد از حواشی فدراسیون فوتبال و تغییر سرمربی تیم ملی در آستانه جام جهانی، برگزاری این دو بازی اتفاق خوبی بود و پیروزی برابر اروگوئه آبروی رفته از فوتبال ایران در چند روز اخیر را جبران کرد.
وی ادامه داد: به هر حال این دو بازی نشان داد کی‌روش هنوز روی تفکرات تاکتیکی خود مانده است و تیم ملی در فاز دفاعی منسجم نشان داد. البته این برای صعود از مرحله گروهی کافی نیست و ما علاوه بر خط دفاع خوب، باید در حمله هم خوب ظاهر شویم. این دو بازی دوستانه انسجام ما را در خط دفاعی نشان داد و به جز شجاع خلیل‌زاده که با کی‌روش کار نکرده، سایر بازیکنان همان شرایطی را نشان دادند که سال‌های قبل زیر نظر کی‌روش بازی می‌کردند. پیروزی برابر اروگوئه نشان داد تیم ملی به آن خود باوری لازم رسیده است. همچنین به نظر من این که در مقابل سنگال عقب افتادیم و سپس توانستیم به بازی برگردیم، اتفاق خوبی برای تیم ملی زیرا این نکته می‌تواند اعتماد به نفس بازیکنان را بازیابی کند و همچنین در مسائل روحی و روانی به آن‌ها کمک کند. این دو بازی دوستانه نشان داد تیم ملی پتانسیل صعود از مرحله گروهی را دارد به شرطی که با همین آرامش، نظم و تاکتیک در زمین به میدان روند و البته تاکتیک‌های هجومی نیز قوی‌تر شوند.
کارشناس فوتبال ایران درباره نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران عنوان کرد: در خط حمله، بازیکنان خوب و تاثیرگذاری مثل قلی‌زاده، آزمون، جهانبخش و طارمی داریم که به راحتی می‌توانند یک به یک را از پیش رو بردارند اما در هر دو بازی مشاهده کردیم که قدرت هجومی ایران روی خلاقیت بازیکنان خط حمله است و هنوز تاکتیک ویژه‌ای نه روی ضدحملات و نه روی حملات داریم. کی‌روش باید روی این موضوع کار بکند زیرا ما علاوه بر گل نخوردن، نیاز به گل زدن هم داریم. البته تاکید می‌کنم که خود باوری که بازیکنان ما به آن رسیده‌اند، بارزترین نقطه قوت تیم ملی در جام جهانی خواهد بود و تفکر از پیش بازنده بودن در بازیکنان ما از بین رفته است. این باعث می‌شود بهتر و با آرامش بیشتری دفاع کنیم، در خط حمله آزادنه‌تر کار کنیم و همچنین استرسی هم به جام حریفان بیاندازیم.
این کارشناس فوتبال در خصوص وضعیت نه چندان خوب حریفان ایران یعنی ولز، آمریکا و انگلیس در فیفادی اخیر تصریح کرد: بازی‌های دوستانه و لیگ ملت‌ها برای آزمون و خطا مربیان است و اصلا نباید به آن ها بسنده کنیم. سوتگیت چند تاکتیک مختلف را در این مسابقات امتحان کرد و به هر حال یکی از بهترین تیم‌های جهان است که هم بازبکنان قدرتی و هم سرعتی دارد و ما اجازه نداریم به این فکر کنیم که این تیم در آمادگی قرار ندارد. ولز هم در لیگ ملت‌ها با تیم‌های قوی بازی کرد و به هیچ وجه دست و پا بسته نیست. سرمربی آمریکا اذعان کرده این بازی‌های دوستانه برای آزمون و خطا برای جام جهانی ۲۰۲۶ در خاک این کشور است و نشان از تفکرات بلند مدت این کشور دارد؛ همچنین بازیکنانی مثل مک‌کنی که در یوونتوس بازی می‌کند یا پولیشیچی که در چلسی بازی می‌کند، در یک لحظه تاثیر خود را می‌گذارند و کار را برای تیمشان در می‌آورند. من فکر می‌کنم اصلا کار ساده‌ای نداریم اما پتانسیل صعود از این گروه را داریم.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 175804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *