۰
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۱

درخواست چین از شهروندانش؛اوکراین را ترک کنید!

وزارت خارجه چین از شهروندان خود در اوکراین خواسته تا خاک این کشور را ترک کنند.
درخواست چین از شهروندانش؛اوکراین را ترک کنید!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در ادامه تشدید ناآرامی در اوکراین به واسطه نبرد با روسیه، وزارت خارجه چین از شهروندان خود در اوکراین خواسته تا خاک این کشور را ترک کنند.
خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز یکشنبه به نقل از وبگاه «گلوبال تایمز» نوشت که وزارت خارجه چین از شهروندان خود خواسته است تا خاک اوکراین را ترک کنند. سفارت چین در اوکراین اعلام کرده که  آماده کمک به چینی‌ها برای خروج از این کشور است.
کشورهای مصر و آمریکا نیز به تازگی از شهروندان خود خواسته‌اند تا خاک اوکراین را هرچه سریعتر ترک کنند.
سفارت ایالات متحده در اوکراین در بیانیه خود مدعی شد که حملات روسیه در اوکراین تهدیدی مستقیم علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی است. در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده به دنبال پناهگاه باشند و فورا اوکراین را ترک کنند.
سفارت آمریکا در این بیانیه افزوده که وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به شدت بی‌ثبات شده و ممکن است شرایط بدتر شود و ضرورت دارد شهروندان ایالات متحده هوشیار باشند و در پی افزایش آگاهی امنیتی خود باشند.
این گزارش حاکیست، مقامات اوکراینی جمعه ( ۲۲ مهر) از ادامه حملات پهپادی و موشکی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین از جمله کی‌یف، اودسا و مناطق دیگر خبر دادند. مقامات اوکراینی  ادعا کردند در حملات موشکی پنجشنبه روسیه که ۹ منطقه اوکراین هدف قرار گرفت، ۱۳ نفر کشته و ۳۷ نفر مجروح شدند. 
«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه پنجشنبه گفت نیروهای روس بیش از ۷۰ تاسیسات انرژی در اوکراین را هدف قرار دادند. این مقام روس تهدید کرد که پاسخی «سخت‌تر» به حملات آینده رژیم کی‌یف داده خواهد داد.
«ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین  نیز روز شنبه وضعیت جنگ با روسیه در شرق کشور و منطقه دونباس را «بسیار دشوار» توصیف کرد. وی  در سخنرانی در یک همایش با ادعای تسلط نیروهای اوکراینی بر شهر راهبردی «باهموت» در استان دونتسک، گفت موشک‌ها و پهپادهای روسی همچنان به شهرهای مختلف اوکراین برخورد می‌کنند.
کد مطلب: 177490
برچسب ها: چین جنگ اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *