۰
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۵

راهکار چین برای افزایش نرخ زاد و ولد

چین به دنبال افزایش نرخ زاد و ولد برای مقابله با روند پیر شدن جمعیت در این کشور است.
راهکار چین برای افزایش نرخ زاد و ولد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،"شی جین پینگ" رئیس جمهور چین امروز (یکشنبه) گفت: سیاست‌هایی برای افزایش نرخ زاد و ولد اعمال خواهد شد زیرا سیاست گذاران نگران هستند که کاهش قریب الوقوع جمعیت می تواند به دومین اقتصاد بزرگ جهان آسیب برساند.
رئیس جمهور چین در سخنرانی افتتاحیه کنگره حزب کمونیست به حدود ۲۳۰۰ نماینده گفت: یک سیستم سیاستگذاری برای افزایش نرخ زاد و ولد ایجاد و یک راهکار ملی فعال در پاسخ به پیری جمعیت دنبال خواهیم کرد.
جمعیت شناسان بر این باورند اگرچه چین ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دارد، میزان رشد جمعیت امسال به پایین ترین حد خود می رسد و نسبت به میزان تولد ۱۰.۶ میلیون نوزاد در سال گذشته به کمتر از ۱۰ میلیون رسیده است.
همچنین نرخ باروری در چین در سال ۲۰۲۱، ۱.۱۶ بوده که کمتر از رقم استاندارد ۲.۱ اعلامی توسط  سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است.
طی حدود یک سال گذشته، مقامات چین اقداماتی مانند کسر مالیات، افزایش مرخصی زایمان، بهبود بیمه درمانی و اختصاص یارانه مسکن در نظر گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جمعیت شناسان بر این باورند اقداماتی که تاکنون انجام گرفته کافی نیست. آنها به هزینه تحصیلی بالا، دستمزد پایین و ساعات کار بسیار طولانی به عنوان مسائلی اشاره می کنند که باید در کنار سیاست‌های کووید-۱۹ و نگرانی های رشد اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.
کد مطلب: 177466
برچسب ها: چین نرخ زاد و ولد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *