۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵

فراخوان تظاهرات‌ همزمان در بحرین و عربستان

این فراخوان هدف از برگزاری این تظاهرات را اعلام حمایت و همبستگی با رهبران معارض بحرینی و عربستانی که در بند دو رژیم آل خلیفه و آل سعود بسرمی‌برند، اعلام کرده است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العوامیه، فعالان مناطق شرقی عربستان با دادن فراخوانی خواستار برگزاری تظاهراتی همزمان در مناطق مختلف بحرین و القطیف در شرق عربستان شدند.

این تظاهرات قرار است، فردا (یکشنبه) و تحت عنوان "ملت سازش پذیر نیست" برگزار شود. این تظاهرات است در عربستان در القطیف و در بحرین در ۵۰ شهرک و منطقه مسکونی برگزار شود.

از سوی دیگر تحلیل کارشناسان و صاحبنظران همچنان از افول قدرت در خاندان سعودی خبر می‌دهند و در این ارتباط پایگاه خبری الجزایر تایمز در مقاله‌ای تحت عنوان "انقلاب‌های عربی به دروازه‌های عربستان رسیده است" با اشاره به قیام‌های مردمی و بیداری اسلامی در منطقه، تاکید کرد که انقلاب‌های عربی به دروازه‌های عربستان سعودی رسیده است و در هر لحظه امکان قیام مردمی گسترده‌ای در این کشور وجود دارد.

پایگاه خبری الجزایر تایمز نوشت که اعمال فشار از سوی آل سعود و محرومیت طبقه فقیر این کشور از کمترین خدمات دولتی و همچنین وقوع اختلاف‌های عمیق میان شاهزادگان زمینه‌ای فراهم ساخته تا رژیم سعودی هر لحظه به مرز انفجار برسد.

این پایگاه خبری برقراری دموکراسی در مصر، تونس و برخی کشورهای منطقه را از جمله عواملی می‌داند که موجب شده تا تاثیری مستقیم در روند سیاسی نظام پادشاهی در عربستان بگذارد و موجب اعتراض‌های مردمی برای درخواست دموکراسی در این کشور شده است.

الجزایر تایمز با اشاره به دیکتاتوری وهابیون سعودی بر عربستان تاکید کرده که این موضوع موجب در حاشیه قرار گرفتن شیعیان این کشور شده است، به طوریکه این گروه هم اکنون از کوچک‌ترین حق طبیعی سیاسی و مذهبی خود محروم هستند.

این پایگاه خبری الجزایری تاکید کرد که نیروهای امنیتی سعودی از بیم قیام مردمی در این کشور اقدام به بازداشت رهبران معنوی این کشور کرده و در کشتن معارضان کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نمی‌دهند، به طوریکه در مدت کوتاه اخیر شمار قابل توجهی از شیعیان این کشور توسط نظامیان سعودیی کشته و یا زخمی و تعدادی نیز روانه زندان شده‌اند.

سرانجام اینکه این پایگاه خبری الجزایری پیش‌بینی کرد که حکام ال سعود با ادامه این سرکوب‌گری‌های خود هیچ‌گاه موفق به توقف قیام مردمی این کشور نخواهند شد و تاریخ به زودی به اهمیت این قیام‌ها گواه خواهد داد .

بر اساس این گزارش، بروز اختلاف عمیق بر سر قدرت بین بیش از پنج هزار شاهزاده سعودی و همچنین افزایش فساد از جمله عواملی است که ظلم و ستم در عربستان را تشدید می‌کند، چرا که این شاهزادگان بر بیش از ۲۰ درصد درآمدهای نفتی تسلط داشته و به دلخواه خود در آن دخل و تصرف می‌کنند.

این منبع در ادامه تاکید کرد که درخواست اصلاحات سیاسی و اقتصادی از سوی گروه‌های معارض و همچنین برخی از وابستگان به رژیم یکی از عوامل دیگر تاثیرگذار بر صحنه سیاسی عربستان است و تغییرات جهان عرب شامل تمامی کشورهای منطقه خواهد شد و رژیم‌های پلیسی که مردم خود را در بدترین شرایط قرار می‌دهند، بی‌تردید تحت تاثیر انقلاب‌های مردمی قرار خواهند گرفت که در راس آنها رژیم سعودی قرار دارد.
کد مطلب: 1775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *