۰
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱

امیر قطر به شاه سعودی سلام نکرد

وزیر خارجه بحرین بار دیگر به دولت های قطر و ترکیه حمله کرد و گفت که توپ هم اکنون در زمینه دوحه است تا به بحران با چهار کشور عربی پایان دهد.
وزیر خارجه بحرین بار دیگر به دولت های قطر و ترکیه حمله کرد و گفت که توپ هم اکنون در زمینه دوحه است تا به بحران با چهار کشور عربی پایان دهد.
 به گزارش خبرآنلاین، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: توپ برای حل و فصل بحران در زمین قطر است. این دوحه است که از فرصت های فراهم شده از جمله در اجلاس سران عرب در ریاض و تونس استفاده نکرد.
وزیر خارجه بحرین درباره امکان اصلاح روابط با دولت قطر گفت: همه چیز دست قطر است. کشورهای ما گام هایی را برای جلوگیری از زیان گرفتند. قطر محاصره نیست بلکه درها برای جلوگیری از زیان بسته شده است زیرا قطر به توافقنامه ها احترام نگذاشت.
وی افزود: ما ابتکار عمل را بدست گرفتیم و از جمله شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در اجلاس سران در ریاض دعوت کرد اما قطر به این فرصت پاسخ مثبت نداد. همچنین شاه سعودی در اجلاس تونس شرکت کرد و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر آمد و از جلوی شاه سعودی در لحظه گرفتن عکس یادگاری رد شد و به وی سلام نکرد. ما تمایل قطر را برای پایان دادن به این بحران ندیده ایم. اگر ترجیح می دهند که بحران همچنان پابرجا باشد، ما چیزی از دست نخواهیم داد.
وزیر خارجه بحرین درباره تلاش ها برای آشتی برقرار کردن به چهار طرف بحران گفت: میانجیگری آمریکا در کار نیست. کویت میانجیگری میکند. موضوع باید در داخل شورای همکاری حل و فصل شود و اگر جهان می خواهد که حل و فصل شود باید موضوع را به شورای همکاری واگذار کنند؛ حتی اگر زمان ببرد.
وی افزود: "اما اگر درهای به روی هم پیمانان و دوستانمان در جهان گشوده شود، این موضوع شاخه شاخه و پیچیده خواهد شد و این تصویر نادرست را به قطر خواهد داد که نقش آفرینی بین المللی برای موضوع وجود دارد. قطر خطرات ناشی از سیاست هایش علیه ما از جمله وجود نیروهای بیگانه در خاک خودش یعنی نیروهای ترکیه را می داند. قطر خطر ناشی از دخالت هایش در کشورهای همسایه و سیاستش در حمایت از جنبش های اسلامی دشمن در منطقه را می داند لذا باید محتاط باشد و با منطق فکر کند و بداند که این همسایگانش هستند که فضای اطراف درست و مناسب برایش به شمار می روند و از هر چیز دیگری مهمتر هستند".
وزیر خارجه بحرین گفت: اگر قطر اینگونه فکر کند، همه ما از کار کردن مجدد با آن استقبال خواهیم کرد. توپ اکنون در زمین قطر است و باید توجه کنند که منافع آنها در کجا نهفته است.
قطر از پنجم ماه ژوئن سال 2017 میلادی تحت محاصره چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر قرار دارد. آنها روابط خود با دوحه را قطع و قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده اند. دولت قطر در مقابل با رد این اتهام تاکید کرده است که از استقلال و حاکمیت در تصمیم گیری های خود دست بر نخواهد داشت.
کد مطلب: 107005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *