۰
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
ایران با تکذیب ارسال تسلیحات و پهپاد برای جنگ اوکراین

تهران آماده گفت‌وگو و مذاکره با کی‌یف جهت رفع اتهامات است

سخنگوی وزارت امور خارجه برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرد.
تهران آماده گفت‌وگو و مذاکره با کی‌یف جهت رفع اتهامات است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ناصر کنعانی در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده درخصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت خواند. 
وی این ادعاهای بی‌اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و  هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین‌رو، آمادگی ایران را برای گفت‌وگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیطرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای منازعه همواره ضمن مخالفت با ادامه جنگ، بر لزوم توقف درگیری و حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت‌آمیز تاکید کرده و در این ارتباط دیدارها و تماس‌های متعددی از سوی وزیر امور خارجه با همتایان روسی و اوکراینی انجام شده است.
کنعانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک موضع شفاف و خلل‌ناپذیر همواره بر رعایت اصل بنیادین حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و یکپارچگی تمام کشورها از جمله اوکراین بر اساس اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل تاکید کرده است.
کد مطلب: 177702
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *