۰
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۵

بارش باران در نقاط مختلف کشور

افزایش شدت بارش‌ها؛ فردا
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، بارش برف در ارتفاعات شمال غرب و همچنین وزش باد و خیزش گردوخاک در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.
بارش باران در نقاط مختلف کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین،صادق ضیاییان براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت آغاز می‌شود.
وی افزود: شنبه (۳۰ مهرماه) شدت بارش‌ها افزایش یافته و علاوه بر مناطق فوق بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استاهای قزوین، البرز، تهران و سمنان را نیز شامل می‌شود. 
ضیاییان در ادامه گفت: یکشنبه (۱ آبان‌ماه) فعالیت سامانه با شدت کمتر در این مناطق ادامه خواهد داشت.
وی افزود: دوشنبه (۲ آبان‌ماه) در سواحل غربی دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب و بخش‌هایی از تهران، البرز، قزوین و شمال استان‌های مرکزی بارش باران پراکنده رخ می‌دهد.
به گفته ضیاییان، سه‌شنبه ( ۳ آبان‌ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق اردبیل و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی این مدت بارش برف در ارتفاعات شمال غرب دور از انتظار نیست.
به گفته وی، در شمال شرق، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و شنبه و یک‌شنبه در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
همچنین ضیاییان اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا یک‌شنبه باتوجه به جریانات شمالی بر روی دریای خزر، دمای هوای این مناطق بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش یافته و دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین دمای هوای جمعه و شنبه در شمال غرب و شنبه و یک‌شنبه در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ مهرماه) قسمتی ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر، همچنین از بعدازظهر وزش باد شدید و گردوخاک با احتمال رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز یک‌شنبه (۱ آبان‌ماه) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. 
ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای منفی یک درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 177963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *