۰
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵

یک انتخاب،ارزش پوند انگلیس را افزایش داد

انتخاب ریشی سوناک هندی تبار به عنوان رئیس حزب محافظه کار بریتانیا ارزش پوند این کشور را مجددا افزایش داد.
یک انتخاب،ارزش پوند انگلیس را افزایش داد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،با کناره‌گیری بوریس جانسون از رقابت رهبری حزب محافظه کار، و باقی گذاشتن ریشی سوناک به عنوان گزینه مورد علاقه برای نخست‌وزیری، ارزش پوند بر دلار افزایش یافت.
امروز صبح، دوشنبه ۲۴ اکتبر، استرلینگ حدود ۰/۴ درصد افزایش یافت و به ۱/۱۳ دلار رسید.
در همین حال، با باز شدن بازارها پس از تعطیلات آخرهفته، هزینه‌های استقراض دولت هم کاهش یافت.
ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری دولت سابق، اکنون تنها نامزدی است که حمایت بیش از ۱۰۰ نماینده از حزب محافظه‌کار را دارد، یعنی میزان مورد نیاز برای شرکت در رای‌گیری اعضای حزب.
آقای جانسون که مدعی بود از حمایت ۱۰۲ نماینده برخوردار است، اگرچه تنها ۵۷ نماینده این کار را به صورت علنی انجام دادند، گفت که او نمی‌تواند حزبش را متحد کند، و از شرکت در رقابت کناره‌گیری کرد.
پنی موردانت، رهبر مجلس عوام بریتانیا، در رقابت باقی می‌ماند، اما به نظر نمی‌رسد بتواند حمایت ۱۰۰ نماینده را بگیرد. آخرین مهلت برای این مرحله تا ساعت ۱۴:۰۰ امروز دوشنبه است.
ماه گذشته، استرلینگ در برابر دلار به پایین‌ترین حد خود سقوط کرد و هزینه‌های استقراض دولت در پی اعلام «بودجه ناچیز» لیز تراس، نخست‌وزیر مستعفی، به شدت افزایش یافت.
سرمایه‌گذاران پس از این که کوازی کوارتنگ، وزیر خزانه‌داری وقت، وعده کاهش عمده مالیاتی بدون ارائه نحوه پرداخت آن را داد، نگران شدند؛ موضوعی که آقای سوناک در جریان رقابت رهبری حزب محافظه‌کار تابستان امسال نسبت به آن هشدار داده بود.
هفته گذشته، جرمی هانت، وزیر خزانه‌داری جدید، در تلاش برای تثبیت بازارهای مالی تقریبا تمام برنامه‌های کاهش مالیاتی لیز تراس را پس گرفت؛ اما این بازارها همچنان نگران هستند.
جمعه گذشته، ۲۱ اکتبر، پوند تا ۱/۱۱ دلار کاهش یافت و هزینه‌های استقراض دولت، در بحبوحه ادامه بی‌ثباتی سیاسی و هشدارهای تازه درمورد اقتصاد بریتانیا، افزایش یافت.
کد مطلب: 178334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *