۰
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۷

ژاپن در فکر خرید موشک‌های تاماهاوک آمریکا

تلویزیون ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد، دولت این کشور قصد دارد موشک‌های کروز تاماهاوک آمریکایی را خریداری کند.
ژاپن در فکر خرید موشک‌های تاماهاوک آمریکا
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،تا زمانی که موشک‌های «استنداف» با توانایی هدف‌گیری اهداف پشت خطوط دشمن به صورت کامل به کار گرفته شوند، توکیو در حال بررسی استفاده از موشکهای تاماهاک به عنوان یک بازدارنده و گزینه موقتی است.
بر اساس این گزارش، توکیو موشک های تاماهاوک را بسیار قابل اعتماد می داند زیرا ارتش آمریکا زمانی طولانی است که در عملیات های خود از این موشک استفاده می کند. دولت ژاپن باید با احزاب حاکم و آمریکا تعامل نزدیک داشته باشد تا این قرارداد منعقد شود.
توکیو در حال به روز رسانی سامانه موشکی زمین به کشتی تایپ ۱۲ نیروی دفاعی ژاپن بوده و قصد دارد تولید عمده موشکهای استنداف را آغاز کند. انتظار می رود نخستین محموله موشک ها در سال مالی ۲۰۲۶ یا دیرتر آماده شود. موشکهای به روز رسانی شده این توانایی را خواهند داشت که اهدافی با فاصله هزار کیلومتر را هدف قرار دهند.
توکیو همچنین قصد دارد توانایی نیروی دفاعی خود برای حمل و نقل گسترده کارکنان نظامی و تجهیزات را در صورت تشدید تنش ها در تنگه تایوان افزایش دهد. بنابراین دولت این کشور به فکر افزایش تعداد کشتی های غیر نظامی خود از ۲ به ۶ فروند است‌.
در اوایل ماه میلادی گذشته وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که درخواست داده تا بودجه دفاعی سال آینده این کشور به  مقدار بی‌سابقه ۴۱.۴ میلیارد دلار افزایش یابد. این بودجه تنها شامل هزینه هایی است که وزارت دفاع این کشور آنها را به صورت علنی اعلام کرده است. کارشناسان و رسانه ها باور دارند که مبلغ واقعی این بودجه حدود ۴۴ میلیارد دلار خواهد بود. این در حالی است که بودجه دفاعی امسال ژاپن ۳۶.۵ میلیارد دلار است که به نوبه خود بی سابقه بوده است.
رسانه ها پیشتر گزارش دادند که بخش اعلام نشده این بودجه شامل موشک‌های استنداف است، تسلیحاتی که گران ترین آیتم بودجه این سال هستند.
کد مطلب: 178739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *