۰
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

توییت بلینکن در پی اعمال تحریم‌ جدید آمریکا علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا در توییتی با اشاره به تحریم‌های اعمالی جدید علیه تهران ادعا کرد که ایالات متحده مخالف آن چه تلاش‌ ایران برای سرکوب آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی می‌خواند، است.
توییت بلینکن در پی اعمال تحریم‌ جدید آمریکا علیه ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،‌آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: ایالات متحده تلاش‌های سران ایرانی برای سرکوب کردن اساس آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی را نمی‌پذیرد. امروز ما نهاد ایرانی ار تحریم کردیم که مسئول گذاشتن جایزه برای مرگ نویسنده سلمان رشدی است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیاد ۱۵ خرداد را به دلیل تعیین جایزه چند میلیون دلاری برای مرگ سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی تحریم کرده است.
برایان نلسون،‌ معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم در اطلاعات مالی در این باره گفت: ایالات متحده از عزم خود برای ایستادگی در برابر تهدیدات از سوی مقامات ایرانی علیه حق آزادی بیان، آزادی دین و اعتقادات و همچنین آزادی مطبوعاتی جهانی دست نخواهد کشید.
وی افزود: این اقدام مجرمانه - که توسط ایران تشویق می‌شود - هولناک است. ما خواهان بهبود کامل سلمان رشدی پس از سوءقصد به جان وی هستیم.
به موجب این تحریم،‌ تمامی اموال این بنیاد در آمریکا و هر نهادی که تحت مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم این نهاد قرار دارد، بلوکه خواهند شد و هر شخصی که به مبادلات مالی با این نهاد بپردازد، با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد.
بنیاد پانزده خرداد یکی از نهادهای خدماتی است که در سال ۱۳۶۰ متعاقب فرمان حضرت امام(ره) برای رفع محرومیت و برطرف کردن مشکلات اقتصادی خانواده‌های  شهدا ، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تشکیل شد.
کد مطلب: 178761
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *