۰
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۰

نگرانی از خشونت سیاسی در آمریکا پس از حمله با چکش به همسر نانسی پلوسی

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا حمله خشونت آمیز به همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را محکوم کرده و آن را نفرت‌انگیز خواند.
نگرانی از خشونت سیاسی در آمریکا پس از حمله با چکش به همسر نانسی پلوسی
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از بی.بی.سی،پل پلوسی ۸۲ ساله در خانه‌اش در سان فرانسیسکو با چکش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.
این حمله باعث ایجاد هراس در مورد بروز خشونت سیاسی در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۸ نوامبر شده است.
بایدن در یک گردهمایی انتخاباتی پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ماه آینده گفت تنفر و بدخواهی بیش از حدی در سیاست آمریکا وجود دارد.
رئیس پلیس سان‌فرانسیسکو گفته است حمله به همسر خانم پلوسی تصادفی نبوده است.
بنا بر گزارش‌ها، فرد مهاجم فریاد زده «نانسی کجاست؟» این فرد اکنون به اتهام تلاش برای قتل بازداشت شده است.
آقای پلوسی دچار شکستگی جمجمه شده و پس از عمل جراحی در بیمارستان، در حال گذراندن دوران نقاهت است.
میچ مک‌کانل، سناتور ارشد جمهوریخواه گفته است از این حادثه وحشت‌زده شده است.
به گفته درو هامیل، سخنگوی نانسی پلوسی، پل پلوسی، برای ترمیم شکستگی جمجمه و سایر "جراحات جدی" ناشی از حمله تحت "عمل جراحی موفقیت آمیزی" قرار گرفت و انتظار می‌رود بهبودی کامل پیدا کند.
پلیس سانفرانسیسکو گفت پل پلوسی موفق شد با ۹۱۱ تماس بگیرد، اما آنچه را که اتفاق می‌افتاد گزارش نکرد، ماموران وقتی به خانه او رفتند یک مرد بالغ را در حال درگیری با پل پلوسی دیدند و دو طرف تلاش می‌کردند چکش را از دست هم بگیرند.
مظنون چکش را از پل پلوسی گرفت و با آن به شدت به او حمله کرد. بیل اسکات، رئیس اداره پلیس سانفرانسیسکو گفت: ماموران ما بلافاصله با مظنون برخورد کردند، او را خلع سلاح کرده و بازداشت کردند.
یک وبلاگ، وب‌سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی تحت نام مظنون که توسط بی‌بی‌سی دیده شده، مملو از الگوهای رفتاری یهودی‌ستیزانه، انکار هولوکاست، ارجاع به وب‌سایت‌های راست افراطی و تئوری‌های توطئه مانند کیوانان است. او همچنین ادعاهایی در مورد تقلب در انتخابات که بی اساس بودن آنها اثبات شده، نوشته است.
ساعاتی پس از این حمله، دولت ایالات متحده، متنی را بین مجریان قانون در سراسر کشور توزیع کرد که در آن نسبت به «تهدید شدید» افراط گرایی خشونت آمیز خانگی علیه نامزدها و کارکنان انتخاباتی هشدار داد.
خانم پلوسی که در زمان حمله در واشنگتن بود، برای عیادت از همسرش به سان فرانسیسکو برگشت.
سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید فرد مظنون تلاش کرده بود آقای پلوسی را «تا زمانی که نانسی به خانه برسد» با طناب ببندد.
خانم پلوسی یکی از قدرتمندترین سیاستمداران آمریکا است. او در سال ۲۰۲۱ برای چهارمین بار به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد و پس از کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری، در صورتی که بایدن نتواند به فعالیتش ادامه دهد، به طور موقت در این سمت قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 178831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *