۰
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۶
همه ايران به شيراز تسليت گفت

محـکوميت همه‌جانبه اقـدام تروريسـتي در شـاهچراغ

حمله تروريستي به مردم بي گناه در حرم شاهچراغ شيراز داغي ديگر بر سينه مردم ايران گذاشت. غروب چهارشنبه هنگامي‌که اولين اخبار در اين باره منتشر شد اگرچه تعداد تروريست‌ها را سه نفر اعلام مي‌کرد اما نهايتا معلوم شد که مهاجم يک نفر بوده که در هنگام دستگيري زخمي‌شده و علي رغم تلاش براي زنده ماندن وي، در بيمارستان به هلاکت رسيد. در همان زمان توئيتي منتسب به داعش منتشر شد که مسئوليت اين جنايت را به عهده گرفت.
محـکوميت همه‌جانبه اقـدام تروريسـتي در شـاهچراغ
گروه سياسي - سيد مجيد حسيني: حمله تروريستي به مردم بي گناه در حرم شاهچراغ شيراز داغي ديگر بر سينه مردم ايران گذاشت. غروب چهارشنبه هنگامي‌که اولين اخبار در اين باره منتشر شد اگرچه تعداد تروريست‌ها را سه نفر اعلام مي‌کرد اما نهايتا معلوم شد که مهاجم يک نفر بوده که در هنگام دستگيري زخمي‌شده و علي رغم تلاش براي زنده ماندن وي، در بيمارستان به هلاکت رسيد. در همان زمان توئيتي منتسب به داعش منتشر شد که مسئوليت اين جنايت را به عهده گرفت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،محکوميت اين ترور و همدردي با خانواده‌هاي قربانيان آن از همان ساعات اوليه در بين مردم ديده مي‌شد. اگرچه از سوي بعضي تلاش شد که اين حرکت به گونه اي به معترضان نسبت داده شود يا اعتراض‌ها را زمينه ساز اين ترور نشان دهند، اما چنين امري چندان منطقي به نظر نمي‌رسد و براي همين هم مانور چنداني روي اين قضيه داده نشد؛ ضمن اينکه از سوي ديگر اما و اگرهايي درباره اينکه داعش عامل اين جنايت نيست شنيده مي‌شد که آن هم چندان مورد توجه واقع نشد. 
در اخبار اوليه به نقل از صدا و سيما اعلام شد که يک همدست فرد تروريست هم که در گوشه حرم مخفي شده بود دستگير شده است که به نظر خبر دقيقي نبود. انتشار فيلم‌هاي اين حمله تروريستي که توسط دوربين‌هاي مدار بسته ضبط شده نشان مي‌داد که اين فرد به تنهايي دست به جنايت زده بود. همچنين در اخبار اوليه اعلام شد که اين تروريست ايراني نبوده و بحريني است.
پس از اين حنايت در استان فارس سه روز عزاي عمومي‌اعلام شد و بر اساس تصميم گرفته شده تشييع پيکر شهداي اين اقدام تروريستي روز شنبه صورت خواهد گرفت؛ تشييعي که بدون شک با حضور گسترده همه اقشار جامعه صورت خواهد پذيرفت.  تحليل‌هايي که بعد از اين فاجعه منتشر شد، نشان داد که ديگر تحليل‌هاي کليشه اي پاسخگوي نياز ذهني مردم درباره علل اين گونه فجايع نيست. سايت عصرايران در مطلبي تحليلي نوشت که درباره اين اقدام وحشيانه چند نکته قابل توجه است:
1-همه بايد اين حمله را محکوم کنند. اين که هر کسي چه تحليلي درباره اين حمله دارد، موضوع دوم است؛ اولين کار، محکوميت تروريسم است که بلاي جان انسان معاصر شده است و از افغانستان و پاکستان و ايران تا اروپا و آمريکا و ژاپن را با خون بي گناهان رنگين کرده است.
همه ما، شريک عزاي خانواده‌هاي شهداي شاهچراغ هستيم و کنارشان مي‌مانيم؛ ما يک ملتيم.
2-تروريسم، آنگاه که با ايدئولوژي مي‌آميزد، غير انساني تر مي‌شود و هيولاهايي مانند داعش پديد مي‌آورد. بر علماي اديان، مذاهب و فرقه‌هاي مختلف است که اذهان پيروان خود را از لاطائلاتي مانند «واجب شدن بهشت در صورت کشتن پيروان ديگر باورها» پاک کنند و الا شريک جنايات تروريست‌ها هستند. مگر جز اين است که وهابي‌هاي قائل به مهدورالدم بودن شيعيان، اين مهملات را از برخي علماي جاهل و جاهل پرور خود فرا گرفته اند؟ و مگر انتظار عجيب و غريبي است که علماي ديگر، در برابر آنان روشنگري کنند و منادي «اسلام رحماني» در برابر «اسلام خشونت ورز» شوند؟!
3-استفاده سياسي و تفسيرهاي جناحي از حادثه تروريستي شاهچراغ، اقدامي‌ننگين و مصداق بارز «کاسبي با خون به ناحق ريخته شده شهداي شاهچراغ» است. از «کار خودشونه» تا «نتيجه اعتراضاته» آن هم در شرايطي که هنوز شهدا حتي کفن هم نشده اند، چيزي جز نمک پاشيدن بر اين زخم نيست. کسي که مردم را به گلوله بست و آنان که او را فرستاده بودند، مصداق واقعي «دشمنان ملت ايران» هستند. آن تروريست، در لحظه اي که به سمت مردم حاضر در حرم شليک مي‌کرد، برايش فرقي نداشت که قرباني پيش رويش، چه گرايش سياسي دارد؟ معترض است؟ بسيجي است؟ اصولگراست؟ اصلاح طلب است؟ يا حتي برانداز؟ او به «مردم ايران» شليک مي‌کرد. فهم اين نکته، چندان سخت نيست. 
ادعاي دوباره داعش
يک روز پس از اين جنايت داعش در هفته‌نامه «النبأ» که رسانه‌ رسمي‌اين گروه محسوب مي‌شود، مسئوليت حمله به شاهچراغ شيراز را برعهده گرفت.
به گزارش فارس؛ هفته نامه ارگان داعش در ابتداي اين گزارش نوشت: «در يک رويداد جديد، دولت اسلامي‌[داعش] در داخل يک مرقد شرک‌آميز، ايران مجوس را هدف قرار داد و يکي از مجاهدان خلافت اسلامي‌به تيراندازي در داخل مرقد اقدام کرد و ده‌ها کشته و زخمي‌بر جا گذاشت». اين نشريه مدعي شده که در اين حمله تروريستي 20 نفر به شهادت رسيده و 40 نفر ديگر مجروح شدند و حمله شيراز آخرين حملات اين گروهک تکفيري- تروريستي در ايران نخواهد بود.
 از سوي ديگر سخنگوي طالبان در پيامي‌توييتري حمله تروريستي در حرم شاهچراغ شيراز را محکوم کرد. به گزارش ايسنا، ذبيح‌الله مجاهد در توييتي نوشت :« امارت اسلامي‌ حمله وحشيانه عليه نمازگزاران و زائرين در شيراز ايران را شديدا تقبيح مي‌نمايد و با خانواده‌هاي قربانيان و تمام مردم ايران ابراز همدردي  مي‌کند. متأسفانه که فتنه انگيزهاي تکفيري در افغانستان نيز چند بار مردم بي گناه را هدف قرار داده اند، آنها دشمنان اسلام و مسلمانانند.»
روز جمعه همچنين اعلام شد که يک بمب گذاري که قرار بوده همزمان با اقدام تروريستي شاهچراغ انجام شود، توسط نيروهاي اطلاعات سپاه کشف و خنثي شد. در همين روز بنا به دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي‌نمازگزاران جمعه بعد از برپايي نمازجمعه، در محکوميت اين اقدام تروريستي راهپيمايي کردند. 
ارتش جمهوري اسلامي‌ايران نيز در بيانيه‌اي اقدام جنايتکارانه تروريست‌هاي تکفيري در حمله به مرقد حضرت احمد بن موسي بن جعفر عليه السلام در شهر شيراز که منجر به شهادت و مجروح شدن زائران بي‌دفاع و مظلوم از جمله زنان و کودکان شد را محکوم کرد.
در بيانيه ارتش آمده است: دشمنان کوردل و مزدور انقلاب اسلامي‌ايران که با دسيسه‌هاي مختلف و استفاده از حربه‌هاي گوناگون ضد انساني تلاش مي‌کنند مردم را از مسير انقلاب اسلامي‌مأيوس و منحرف سازند، اين‌بار در اقدامي‌تروريستي آتش کين خود را بر روي مردم بي‌دفاع و شريف و کودکان بيگناه گشودند و با شهادت مظلومانه آن‌ها، چهره پليد و ضد انساني خود را نمايان ساختند.
بدون ترديد، تلاش‌هاي واهي دشمنان نه‌تنها هيچ خللي به عزم و اراده ملت ايران وارد نمي‌سازد بلکه منجر به انسجام، اتحاد و همبستگي بيشتر شده و عزم ملت شريف ايران در پيگيري آرمان امام(ره) و انقلاب را تقويت مي‌نمايد.
دشمن با طراحي اغتشاشات اخير، به‌دنبال ايجاد ناامني و آشوب در کشور بوده که اين اقدام تروريستي نيز بخشي از آن طراحي است. ارتش جمهوري اسلامي‌ايران بيش از پيش از مردم غيور و بصير ايران مي‌خواهد در شناخت توطئه‌ها و اهداف گروهک‌هاي تکفيري و عوامل نا امن کننده امنيت کشور که به استکبار جهاني و رژيم منحوس صهيونيستي وابسته هستند هوشيار و بصير باشند.
ارتش جمهوري اسلامي‌ايران ضمن محکوم کردن اين حمله تروريستي، سکوت سنگين و تعجب‌انگيز مدعيان حقوق بشر و مزدوران خارج نشين که داعيه دفاع از مردم دارند را مصداق بارز نفاق و تزوير دانسته، شهادت جمعي از هموطنان عزيز را به به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبري و فرماندهي کل قوا(مدظله العالي)، آحاد ملت شريف ايران اسلامي‌و خانواده‌هاي شهداي اين حادثه تسليت گفته و آمادگي فرزندان غيور ملت ايران در ارتش را براي گرفتن انتقام خون پاک شهدا از دشمنان اسلام و ايران اعلام مي‌دارد.
کد مطلب: 178766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *