۰
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
نایب رئیس نظام پزشکی تهران

۳۰ پزشک در تجمع چهارشنبه بازداشت شدند

بیشتر بازداشتی ها آزاد شدند
اسدی، نایب رئیس نظام پزشکی تهران می‌گوید در روز چهارشنبه هفته گذشته حدود ۳۰نفر از جامعه پزشکی در تهران دستگیر شدند که بیشترشان آزاد شدند.
۳۰ پزشک در تجمع چهارشنبه بازداشت شدند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،قرار است یک نفر باقی‌مانده هم آزاد شود:«براساس وعده‌ای که به ما دادند، گفتند که تا پایان روز دوشنبه این افراد هم آزاد می‌شود. اینها جزو گروهی بودند که مقامات امنیتی می‌خواستند اطلاعات بیشتری از آنها پیدا کنند، به همین دلیل نسبت به سایر افراد مدت زمان بیشتری در بازداشت به سر بردند.»
او با بیان اینکه کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت بازداشتی‌ها فعال شده است، می‌گوید: «این کمیته به ریاست دکتر خردمند، معاون انتظامی نظام پزشکی، وضعیت بازداشتی‌ها را پیگیری می‌کند. برای تمام بازداشتی‌های کشور این کار در حال انجام است تا بتوان از حقوق جامعه پزشکی صیانت کرد. البته این پیگیری‌ها مربوط به تمام بازداشتی‌هاست. به هر حال جز روز چهارشنبه، در روزهای دیگر هم از میان پزشکان بازداشت‌هایی صورت گرفته است. تمام این اطلاعات در حال جمع‌آوری است و تا آخر هفته اعلام می‌شود. مکاتبات لازم هم در این زمینه با نظام پزشکی استان‌ها صورت گرفته است.»
براساس اعلام او، معاونت انتظامی نظام پزشکی با دادستانی در ارتباط است، در این زمینه آمارهایی هم اعلام شده که در حال اصلاح است. در کنار این موضوع، نظام پزشکی شهرستان‌ها هم به‌طور مستقل در حال پیگیری موضوع هستند.
هیئت‌های نظام پزشکی در شهرستان‌ها و شورای هماهنگی که در مراکز استان‌ها مستقرند این موضوع را به صورت میدانی بررسی می‌کنند. او درباره تعداد مصدومان اتفاقات روز چهارشنبه هم می‌گوید که اطلاعی از تعداد مصدومان ندارد و گزارشی درباره آن به آنها داده نشده است.
منبع:هم میهن
کد مطلب: 179161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *