۰
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵
بايدن از حمله به خانه رئيس مجلس نمايندگان آمريکا انتقاد کرد

نمايش خشونت سياسي در آستانه انتخابات ميان دوره‌اي

ضارب حامي ترامپ و کودتاچيان ششم ژانويه است
حمله به منزل «نانسي پلوسي» رئيس مجلس نمايندگان در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. گاردين مي‌نويسد، در آستانه انتخابات ميان دوره اي 8 نوامبر مساله خشونت سياسي در ايالات متحده برجسته شده است. «جو بايدن» رئيس جمهوري آمريکا حمله خشونت آميز را محکوم کرده و«نفرت انگيز» خواند.
نمايش خشونت سياسي در آستانه انتخابات ميان دوره‌اي
گروه بين الملل - علي ودايع: حمله به منزل «نانسي پلوسي» رئيس مجلس نمايندگان در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. گاردين مي‌نويسد، در آستانه انتخابات ميان دوره اي 8 نوامبر مساله خشونت سياسي در ايالات متحده برجسته شده است. «جو بايدن» رئيس جمهوري آمريکا حمله خشونت آميز را محکوم کرده و«نفرت انگيز» خواند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،دفتر خانم پلوسي در بيانيه‌اي اعلام کرده که «پل پلوسي» همسر رئيس‌ مجلس نمايندگان آمريکا در اقامتگاه شخصي وي در سانفرانسيسکو مورد حمله قرار گرفته و در بيمارستان بستري شده است.خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يک منبع مطلع گزارش داده که هدف اصلي مظنون حمله به خانه رئيس کنگره آمريکا، شخص خانم پلوسي بوده است نه همسرش.
منابع خبري همچنين اعلام کردند پل پلوسي همسر رئيس مجلس نمايندگان آمريکا تحت عمل جراحي مغز قرار گرفته است.«ميچ مک کانل» سناتور ارشد جمهوري خواه مي‌گويد از اين واقعه وحشت زده شده است.
رد پاي ترامپ و شورشيان ششم ژانويه
گفته شده که ضارب قبل از حمله به پل پلوسي با چکش فرياد مي‌زد: «نانسي کجاست؟»  آسوشيتدپرس تاکيد مي‌کند که عبارت «نانسي کجاست؟» از جمله شعارهاي طرفداران «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري پيشين آمريکا هنگام «حمله تروريستي  به ساختمان کنگره» در ششم ژانويه 2021 بود.
شبکه سي ان ان هم مي‌نويسد که تهديد نمايندگان کنگره آمريکا طي دو سال گذشته پس از «کودتاي ششم ژانويه» به شدت افزايش يافته است. بر اساس آمار ارائه شده، 9 هزار و 625 مورد تهديد، اقدامات يا اظهارات تهديدآميز عليه مقام‌هاي کنگره در سال 2021 پيگيري و ثبت شده است. در سال 2017 ميلادي اين تعداد 3 هزار و 939 مورد بوده است.
حالا، دولت آمريکا اقدام به توزيع متني در بين قانون گذاران آمريکايي کرده که در آن نسبت به تهديد شديد امنيتي توسط عناصر افراطي عليه آنها و خانواده‌هايشان هشدار داده شده است.
مي‌توان گفت که  انتخابات ميان دوره اي کنگره تحت تاثير فضاي توطئه و ارعاب قرار گرفته است. راست افراطي و حاميان ترامپ همچنان بر تقلب در انتخابات 2020 تاکيد دارند و براين اساس همچنان دنبال انتقام هستند. مهاجم منزل پلوسي در شبکه‌هاي اجتماعي، تئوري‌هاي توطئه راست افراطي متعددي را درمورد انتخابات و همچنين موضوعات ديگري مانند فناوري بزرگ و همه‌گيري کوويد-19 منتشر کرده است. خبر بد براي واشنگتن اين است که «ايلان ماسک» مالک جديد توييتر امکان بازگشت رئيس جمهوري ياغي آمريکا را به اين شبکه اجتماعي فراهم کرده است.
اگرچه قانون‌گذاران دموکرات و جمهوريخواه در ماه‌هاي اخير با تعدادي از تهديدها مواجه شده‌اند، اما اين افزايش به طور مساوي در طيف سياسي توزيع نشده است.
بر اساس اين گزارش، مطالعه انجام شده از سوي اتحاديه مبارزه با افترا، تندروهاي راست افراطي تقريبا در 75 درصد از قتل‌هاي سياسي رخ داده در آمريکا در يک دهه گذشته نقش داشته اند. 4 درصد از اين موارد به تندروهاي چپ گرا مربوط مي‌شود.
حمله به کنگره، که توسط گروهي از حاميان دونالد ترامپ رئيس جمهوري پيشين آمريکا در تلاش براي ايجاد اختلال در تأييد پيروزي جو بايدن در انتخابات انجام شد، نمونه روشني از خطر راست افراطي بوده است. نتايج گزارش تهيه شده توسط دو حزب اصلي آمريکا در سنا که در ماه ژوئن منتشر شد نشان داد که هفت نفر در ارتباط با اين شورش‌ها کشته شدند.
بنا به گزارش گاردين، حمله به همسر پلوسي باعث شد تا قانونگذاران جمهوري خواه استفاده از تهديد و خشونت عليه مخالفان سياسي را محکوم کنند. آدام کينزگر، عضو جمهوري‌خواه کميته منتخب مجلس نمايندگان که در مورد حمله 6 ژانويه تحقيق مي‌کند، يکي از کساني است که اين حملات را محکوم کرده است. خانواده او به خاطر همکاري  با اين کميته تحقيقاتي، تهديد به مرگ شده‌اند.
وي در پيامي توئيتري نوشت: حمله وحشتناک  به پل پلوسي توسط مردي که تحت تاثير تئوري‌هاي توطئه انتخاباتي قرار دارد، واقعيت خطرناکي است که برخي از اعضاي حزب خود من به آن تشويق کرده اند. اين حمله بايد توسط هر عضو و نامزد کنگره همين حالا محکوم شود.
کد مطلب: 178875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *