۰
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۵

یارانه متروی تهران بلوکه شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متاسفانه یارانه‌ها مسیر قهقهرایی خود را طی می‌کند و ما در جلب مشارکت دولت برای حل مشکلات شهروندان در حوزه حمل و نقل ناکام هستیم چراکه یارانه‌ها همچنان بلوکه هستند.
ایلنا: سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه در سال جاری تنها ۱۳ درصد از یارانه بلیت متروی تهران پرداخت شده است، افزود: متاسفانه پرداختی دولت برای یارانه‌ها وضعیت مناسبی ندارد البته این سیاست در بخش اتوبوسرانی نیز قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینکه دولت در دو سال اخیر نه تنها اتوبوسی را به ما واگذار نکرده است بلکه روند پرداخت یارانه اتوبوسرانی نیز مطلوب نبوده است، تاکید کرد: ‌ برابر توافقات با وزارت کشور باید یک سوم هزینه‌های سفر شهروندان توسط دولت تامین شود در حالی که امروز بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های حمل و نقل عمومی شهروندان را شهرداری پرداخت می‌کند و کمتر از ۱۰ درصد آن توسط دولت تامین می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: ‌ متاسفانه همچنان همانند سنوات گذشته یارانه‌ها مسیر قهقهرایی خود را طی می‌کند و ما در جلب مشارکت دولت برای حل مشکلات شهروندان در حوزه حمل و نقل ناکام هستیم در واقع هنوز اقدامات موثری از سوی دولت ندیدیم و یارانه‌ها همچنان بلوکه هستند.
تشکری هاشمی صراحتا اعلام کرد که اگر دولت به تعهدات خود را در بخش حمل و نقل عمومی عمل نکند، خدمات در شهر تهران تعطیل نمی‌شود اگرچه در کنار ارائه خدمات تلاش می‌کنیم تا یارانه‌ بلیت مترو اتوبوس را دریافت کنیم و برای این کار تمام راه‌حل‌هایی که بلد بودیم را به کار بستیم.
به گفته معاون شهردار تهران تماش تلاش مدیریت کنونی برای این است که مردم خللی در حمل و نقل شهری احساس نکند و درخواست متمم بودجه نیز برای جبران کم‌کاری‌های دولت است.
وی با اشاره به اینکه ورود اتوبوس دو کابین بیش از یک میلیارد تومان هزینه برای مدیریت شهری دارد، گفت: امیدواریم به هر شکل دوستان دولتی ما با درک وضعیت شهروندان و تغییر تفکراتشان نسبت به شهروندان تهرانی، نسبت به پرداخت یارانه تهران اقدام کنند چراکه اخیرا یکی از مسئولان دولتی تهران اعلام کرد که شهروندان تهران متمکن هستند و نیازی به کمک ندارند از این رو تصمیم دارند یارانه شهرداری تهران را در جای دیگر هزینه کنند.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه این کار غیرقانونی است خاطر نشان کرد: اگرچه گاهی این تفکرات و حرف‌های غیرقانونی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، از مجلس خواست در برابر حرف‌های غیرقانونی مسئولان دولتی موضع لازم را داشته باشد و اجازه ندهند حتی در کلام این مسایل مطرح شود.
کد مطلب: 17936
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *