۰
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰

دستور محرمانه دولت آمریکا به برخی بانکها برای همکاری با روسیه

نشریه بلومبرگ مدعی شد دولت آمریکا به صورت محرمانه از برخی بانک‌های اصلی این کشور خواسته به منظور کاهش تأثیرات تحریم‌ها، با برخی شرکت‌های روسیه همکاری داشته باشند.
دستور محرمانه دولت آمریکا به برخی بانکها برای همکاری با روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا به صورت محرمانه از برخی بانک‌های اصلی این کشور، از جمله « JPMorgan و Citigroup» خواسته‌اند از همکاری با «شرکت‌های راهبردی خاص روسیه» خودداری نکنند تا تأثیرات نامطلوب تحریم‌ها کاهش یابد.
به نوشته بلومبرگ، مقامات آمریکا از این بانک‌ها خواسته‌اند از ارائه «خدمات پایه»، مانند انتقال پول و تبدیل ارز به دلار به برخی شرکت‌ها مانند « Gazprom, Uralkali, and PhosAgro»خودداری نکنند که هدف مستقیم تحریم‌ها نیستند.
با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.
روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.
منبع:مهر
کد مطلب: 179942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *