۰
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰
نخست وزیر عراق:

مسئله آب پرونده بسیار مهمی در روابط با ترکیه و ایران است

السودانی نخست وزیر عراق مسئله آب را پرونده بسیار مهم اختلافی با ترکیه و ایران دانست و گفت که دولت عراق به صراحت در این باره موضع می‌گیرد و این یک مسئله حقوقی و بین‌المللی است که باید حل و فصل شود.
مسئله آب پرونده بسیار مهمی در روابط با ترکیه و ایران است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نخست وزیر عراق درباره نقش کشورش در ادامه گفت‌وگوهای منطقه‌ای و اختلافات آبی با ایران و ترکیه اظهار نظر کرد.
ایلنا به نقل از میدل ایست‌نیوز نوشت: «محمد شیاع السودانی» در کنفرانس مطبوعاتی پس از برگزاری جلسه هیئت دولت عراق، به قتل رساندن یک شهروند امریکایی را یک «جنایت بزدلانه» خواند و تأکید کرد که دستگاه‌های ذی‌ربط در حال بررسی ابعاد گوناگون حادثه هستند و افزود که زمان‌بندی انجام این جنایت مشکوک است.
وی افزود اگر کسی می‌خواهد دولت را در عرصه امنیتی امتحان کند باید بداند که شکست خورده چون امنیت عراق خط قرمز است و با حمله به شهروند خارجی مقیم کشور نمی‌توان تساهل به خرج داد.
السودانی در بخش دیگری از سخنانش گفت که عراق در پی روابط متعادل با کشورهای منطقه و جهان بر اساس اصل احترام متقابل و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورهاست و افزود که عراق می‌تواند فرصت‌ها و امکانات خود را به عامل جذب اقتصادی کشورهای جهان تبدیل کند.
نخست وزیر عراق گفت که عراق به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه و کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهد و بهبود روابط کشورهای منطقه را به نفع خود می‌داند.
وی افزود که از زمان آغاز فعالیت دولتش تماس‌هایی با مقامات منطقه‌ای داشته و این دیدگاه را برای آنان توضیح داده و آنان نیز موافقت کرده‌اند که عراق عامل اساسی در ادامه این تماس‌ها و برقراری روابط متوازن است.
نخست وزیر عراق درباره روابط با ترکیه نیز گفت که در این باره ۳ پرونده در میان است که شامل پرونده‌های امنیت و آب و اقتصاد می‌شود و افزود که مبادلات تجاری با ترکیه بسیار بالاست و به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد و فرصت‌های بسیاری برای گسترش روابط هست.
وی افزود که ابعاد امنیتی روابط با ترکیه باید حل شود و ترکیه باید تعرض به خاک عراق را متوقف کند و دولت عراق هم باید امنیت در مرزهای عراق و ترکیه را تأمین کند.
السودانی مسئله آب را پرونده بسیار مهم اختلافی با ترکیه و ایران دانست و گفت که دولت عراق به صراحت در این باره موضع می‌گیرد و این یک مسئله حقوقی و بین‌المللی است که باید حل و فصل شود.
کد مطلب: 180042
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *