۰
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۵

تشدید اختلافات بر سر سکانداری وزارتخانه‌ها

جریان حکمت ملی عراق امروز (شنبه) دلیل به تعویق افتادن تشکیل کابینه جدید در این کشور را تشدید اختلافات بر سر پنج وزارتخانه اعلام کرد.
تشدید اختلافات بر سر سکانداری وزارتخانه‌ها
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رحیم العبودی، از رهبران جریان حکمت ملی عراق به ریاست عمار حکیم امروز در گفتگو با خبرگزاری شفق نیوز اظهار کرد: دلیل تعویق در تشکیل کابینه جدید به ریاست محمد شیاع السودانی وجود اختلافات داخلی میان فراکسیون‌های سیاسی است و این شامل تمامی فراکسیون‌ها و حزب‌ها است.
العبودی گفت: مناقشات بر سر وزارتخانه‌های اصلی همانند کشور، دفاع، امور خارجه، دارایی و نفت متمرکز است و این اختلافات هنوز وجود دارد.
این رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: گفتگوها و مذاکرات برای برگزاری جلسه پارلمان در هفته جاری جهت دادن رای اعتماد به محمد شیاع السودانی و کابینه‌اش ادامه دارد.
پارلمان عراق تصمیم دارد جلسه ویژه‌ای را برای تصویب کابینه السودانی، مامور تشکیل کابینه در اواسط هفته آتی برگزار کند.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به استثنای جریان صدر عصر پنج‌شنبه اعلام کرده بود که محمد شیاع السودانی مامور انتخاب کاندیداهای وزارتخانه‌ها طبق استانداردهای خود و پیشنهاد نامزدهای جایگزین شده است، در این میان دو وزارت دفاع و کشور از سهمیه‌بندی‌های سیاسی مستثنی شدند.
اختلاف‌نظرهایی درباره برخی وزارتخانه‌ها وجود داشته و در همین زمینه فشارهایی نیز بر السودانی وارد می‌شود و همین مسائل باعث شد موضوع رای‌گیری درباره کابینه السودانی از دستورکار برنامه‌های جلسه امروز پارلمان عراق حذف شود.
کد مطلب: 178089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *