۰
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰

عوامل ریزش مو و راه‌های درمان

ریزش مو در اعلب موارد یک مشکل رایج در بین زنان و مردان است و در بیشتر مواقع هم چیز نگران‌کننده‌ای نیست اما در برخی اوقات هم می‌تواند حساسیت‌هایی را برای شخص ایجاد کند.
عوامل ریزش مو و راه‌های درمان
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ طبق گفته پزشکان ریزش بین ۸۰ تا ۱۰۰ تارمو در روز امری طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد چراکه موهای قبلی می‌ریزند تا موهای جدید و نو رویش پیدا کنند. اما مشکل درست از زمانی خودش را نشان می‌دهد که ریزش موها به طور ناگهانی افزایشی شود. در این صورت باید به سراغ دلایل ریزش مو رفت.
گاهی اوقات افراد دچار ریزش موی ناگهانی و غافلگیرانه در عرض مدت کوتاهی می‌شوند این ریزش وسیع و شدید مو دارای خطر کمتری است و می تواند به دنبال شوک‌های هیجانی یا ناراحتی‌های روانی یا جسمی مانند: زایمان و سقط جنین، تب‌های شدید،‌ بیهوشی عمومی، مسمومیت یا مصرف بعضی داروها رخ دهد.
 سایر عوامل مانند عدم تعادل در رژیم غذایی،‌ کمبودهایی تغذیه‌ای، خستگی بیش از حد و عدم رعایت نکات بهداشتی اثرات زیان‌آوری روی سلامتی و رشد موها دارند. هچنین کمبود برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های آ و ای و گروه ویتامین‌های بی می‌توانند سلامت موها را به خطر بیندازند.
به جز این‌ها که گفته شد ریزش مو می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد از جمله می‌توان به مسائل ارثی یا طاسی پترن، کم خونی‌ها، استرس‌ها، عفونت‌ها، سرطان‌های داخلی، مشکلات هورمونی در تخمدان‌ها، کم کاری تیروئید و کاهش ذخیره فریتین سرم، بدنبال زایمان، بدنبال قطع مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی و بعضی داروها مثل داروهایی که شیمی درمانی سرطان ها به کار می‌روند، اشاره کرد. حتی مصرف برخی داروهای روانپزشکی از جمله سدیم والپرات، داروهای ضد انعقاد مثل وارفانین، رادیوتراپی و بسیاری از عوامل دیگر مثل سبوره، خارش و چربی و شوره سر، خشکی بیش از حد موها و استفاده غیر صحیح از سشوار و شانه و بورس هم در ریزش مو نقش دارند.
گیاهان دارویی برای افزایش رشد موی سر می‌توانند مؤثر باشند اما زمانی که شما با مشکل ریزش شدید موهایتان دست و پنجه نرم می‌کنید اولین مرحله پیدا کردن راهی برای توقف ریزش است؛ با استفاده از این درمان‌های خانگی می‌توانید با ریزش موی خود خداحافظی کنید که عبارتند از: نارگیل، آب پیاز، سیر، حنا، گل ختمی.
آیا شامپو، مکمل، ویتامین و محصولات آرایشی مراقبت از مو تاثیری بر ریزش مو دارند؟
ویتامین ها و اسیدهای آمینه برای رشد موها ضروری هستند. اما ویتامین‌هایی که داخل شامپوها وجود دارند تاثیری ندارند و تنها برای تبلیغات هستند. چون این مواد از این طریق جذب نمی‌شوند. بنابراین مطالبی که در باب عالی بودن مصرف اینگونه مواد آرایشی بهداشتی گفته می‌شود صرفا جنبه تبلیغاتی دارد. شامپو نمی‌تواند باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد آن ها شود. شامپوها فقط نقش بهداشتی دارند.
کد مطلب: 180131
برچسب ها: ریزش مو درمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *