۰
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰

چه کسانی مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند؟

مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی، بیمه بیکاری را یکی از خدمات برجسته در حوزه تامین اجتماعی خواند.
چه کسانی مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ مهدی شکوری با اعلام این خبر اضافه کرد: این خدمت در عین حال یکی از پر تکرارترین موضوعات مورد پرسش است.
به گفته او از نظر قانون بیمه بیکاری، فرد بیکار کسی است که تحت تاثیر برخی عوامل خارج از اراده خود، بیکار شده است. وی تشخیص ارادی یا غیر ارادی بودن بیکاریِ حاصله را بر عهده کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اشتغال بیمه دانست.
مدیر کل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی میزان برخورداری این افراد از حمایت‌های بیمه‌ای را بسته به احراز شرایط قانونی آن‌ها به نسبت سوابق پرداخت بیمه ایشان دانست و افزود: همچنین اگر بیمه شده‌ای به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و شورای عالی کار بیکار موقت شناخته شوند، در کنار بیمه شدگانی که به علت حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله جنگ و آتش سوزی می‌توانند از حمایت قانون بیمه کاری بهره‌مند شده و متناسب با مدت بیمه پردازی از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت کند.
شکوی در پاسخ به سئوالی درباره امکان برقراری بیمه بیکاری بانوان بیمه شده‌ای که در زمان مرخصی زایمان و یا ایام شیردهی با عدم تمدید قرارداد یا اخراج از سوی کارفرما مواجه شده اند گفت: برقراری بیمه بیکاری بانوان یادشده با رعایت قانون بیمه بیکاری بلامانع است.
گفتنی است علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس؛ https://www.tamin.ir/ به سئوالات بیشتر و متن کامل پاسخ‌های ارائه شده دسترسی پیدا کنند.
کد مطلب: 180623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *