۰
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰

تحقق دولت الکترونیک در ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه هویت یکتای ملی ایرنیان (سهیم) گفت: راه اندازی این سامانه گام عملی ثبت احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک است و مراجعه به ادارات این نهاد ثبتی را کاهش و سرعت انجام خدمات را افزایش می‌دهد.
تحقق دولت الکترونیک در ثبت احوال
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد حیرت انگیزدر گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سامانه سهیم در شهریور ماه سالجاری همزمان با گرامی داشت هفته دولت با حضور وزیر کشور و معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور رونمائی و به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این سامانه، پنجره واحد ارائه خدمات ثبت احوال کشور است .
وی گفت: 9  خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی از طریق این سامانه قابل ارائه می باشد  و در آینده خدمات و کاربردهای آن توسعه می یابد . 
مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از راه اندازی سامانه سهیم ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات ، کاهش مراجعات حضوری ، افزایش سرعت در ارائه خدمات، تعامل با مراجعین و متقاضیان دریافت خدمات ، در دسترس بودن خدمات برای ایرانیان ، کاهش هزینه ها و کاهش تبعات ناشی از مراجعات حضوری مردم است. 
خدماتی نظیر پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی ، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات ، قوانین و مقررات در این پنجره واحد الکترونیکی به نشانی   sahim.sabteahval.ir   ارائه می شود .  
سامانه سهیم مبتنی بر گوشی تلفن همراه نیز می باشد. 
کد مطلب: 180716
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *