۰
پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۸

پیروزی شیرین یاران رونالدو مقابل غنا

نماینده اروپا در نیمه اول هر چه زد به در بسته خورد.
پیروزی شیرین یاران رونالدو مقابل غنا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در ادامه دیدارهای روز پنجم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنجشنبه) تیم‌های پرتغال و غنا از گروه H مقابل هم قرار گرفتند که نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
این دیدار در ورزشگاه ۹۷۴ در شهر دوحه برگزار شد و قضاوت آن را اسماعیل الفتح از مراکش بر عهده داشت که به «محمد کوروس» از غنا کارت زرد نشان داد.
پرتغال در بازی امروز بهتر از حریف بازی کرد و چند فرصت گل نیز داشت که این فرصت‌ها توسط کریستیانو رونالدو و دیگر ستاره‌های این تیم از دست رفتند.
دیگر بازی این گروه را اروگوئه و کره جنوبی برگزار کردند که این دیدار بدون گل مساوی شد.
دقیقه ۱۰ اشتباه از کدوس باعث شد تا سیلوا کریستیانو رونالدو را با یک توپ در عمق راه بیندازد و او با یک استارت سریع به سمت دروازه غنا حمله کرد ولی توپ از پای او جدا شد و قبل از او زیگی دروازه‌بان غنا به توپ رسید و بعد از برخورد توپ با کریستیانو، توپ به بیرون رفت و داور ضربه دروازه اعلام کرد
دقیقه ۱۳ ارسال از جناح چپ و نزدیکی‌های محوطه جریمه بوسیله گوئررو برای تیر دوم و پرواز بلند رونالدو در آسمان ثمری نداشت چون توپ به درستی روی سر ستاره پرتغالی سوار نشد و ضربه او به بیرون رفت.
دقیقه ۳۱ پاس ژائو فلیکس به داخل محوطه و در بین دو مدافع در کنترل رونالدو قرار گرفت و او با یک چرخش و حرکت به سمت دروازه توپ را به تور رساند اما داور خطای او را در برخورد با مدافعین اعلام و گل را مردود کرد.
دقیقه ۳۶ پاس اوتاویو به فرناندز رسید و او با چرخش به سمت دروازه غنا با پای راست شلیک کرد ولی ضربه این بازیکن در دستان زیگی دروازه‌بان غنا آرام گرفت.
دقیقه ۵۵ بعد از ۴۵ دقیقه مقاومت در مقابل ستارگان پرتغال در نیمه دوم نشانه های گرم شدن موتور غنا دیده میشد و بالاخره در دقیقه ۵۵ یخ بازی به وسیله کیدوس شکست. فرار ستاره جوان از زمین خودی و جا گذاشتن چند بازیکن و رسیدن به نیمه های زمین پرتغال باعث شد استادیوم هم به وجد بیاید ولی ضربه پر قدرت محمد از کنار دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
۱۰ دقیقه ابتدایی این نیمه را تیم آفریقایی بهتر بازی کرد و حتی در دقیقه ۵۶ می‌توانست توسط کودوس به گل برسد اما ضربه هافبک آژاکس از کنار دروازه کاستا به بیرون رفت.
در دقیقه ۶۳ و روی حرکت بازیکنان پرتغال، رونالدو صاحب توپ شد که با خطای مدافع غنا سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد. رونالدو پشت این توپ قرار گرفت و آن را به گل تبدیل کرد تا به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شود که در ۵ جام جهانی گل زده است.
در دقیقه ۷۳، روی حرکت زیبای بازیکنان غنا، توپ به کودوس رسید و او با پاس در عرض و اشتباه دانیلو، توپ را به آیو رساند تا کاپیتان غنا بازی را به تساوی بکشاند.
تنها ۵ دقیقه بعد، روی کار ترکیبی، با فرار فلیکس روی پاس برونو فرناندس، فلیکس با دروازه بان غنا تک به تک شد و دروازه این تیم را برای بار دوم باز کرد. ۳ دقیقه بعد این لیائو بود که روی پاس فرناندز گل سوم پرتغال را وارد دروازه حریف آفریقایی کرد.
در دقیقه ۹۰ یکی از تعویض‌های غنا جواب داد و بوکاری اختلاف را به حداقل رساند و با تقلید از شادی گل رونالدو، پیش چشمان این او این کار را انجام داد.
نیمه دوم بازی ۸ دقیقه وقت اضافه داشت. با وجود 9 دقیقه وقت اضافه، این دیدار با همان نتیجه 3 بر 2 به پایان رسید تا پرتغال نخستین پیروزی خود را در این مسابقات دشت کند.
کد مطلب: 181626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *