۰
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵
شکست ايران در مقابل انگليس در جام جهاني

بي‌برنامگي تيم کي روش

شکست تلخ ايران در اولين بازي اش در جام جهاني قطر نشان داد که تا چه اندازه انتخاب کارلوس کي روش اشتباه بود؛ مربي اي که تيم پرتوان ايران را تبديل به تيمي کرد که در يک بازي شش گل مي خورد و هيچ حرفي براي گفتن ندارد!
بي‌برنامگي تيم کي روش
گروه ورزشي - محمدحسين يزدي: شکست تلخ ايران در اولين بازي اش در جام جهاني قطر نشان داد که تا چه اندازه انتخاب کارلوس کي روش اشتباه بود؛ مربي اي که تيم پرتوان ايران را تبديل به تيمي کرد که در يک بازي شش گل مي خورد و هيچ حرفي براي گفتن ندارد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اين ديدار که به عنوان دومين بازي از ساعت 30 / 16 روز دوشنبه در ورزشگاه بين المللي و زيباي خليفه دوحه و به داوري  رافائل کلاوس برزيلي برگزار شد، در همان دقايق اوليه با آسيب ديدگي شديد بيرانوند مواجه شد و شيرازه تيم ملي ايران را از هم پاشيد. به اين ترتيب ايران در نيمه اول سه گل و در نيمه دوم نيز سه گل خورد. با اين حال دو گل مهدي طارمي اگرچه کمي آبروي ايران را خريد اما نتوانست مانع شکست عجيب ايران شود. واقعيت اين است که تيم ايران در اين بازي حرفي براي گفتن نداشت و در مقابل انگليس کاملا تسليم بود. 
گل‌هاي اين بازي را جود بلينگهام در دقيقه 35، ، بوکايو ساکا  در دقايق 43 و 62، رحيم استرلينگ در وقت‌هاي تلف شده نيمه اول، رشفورد در دقيقه 72  و  جک گريليش در دقيقه 90 براي انگليس و مهدي طارمي در دقيقه 62 و در وقت‌هاي تلف شده نيمه دوم و از نقطه پنالتي براي ايران زدند.  همچنين در اين بازي عليرضا جهانبخش و مرتضي پورعلي گنجي از تيم ملي ايران کارت زرد گرفتند. 
ترکيب ايران: عليرضا بيرانوند ( 19 - سيدحسين حسيني)، مرتضي پورعلي‌گنجي، مجيد حسيني، ميلاد محمدي(63 - مهدي ترابي)، صادق محرمي، احسان حاج‌صفي، روزبه چشمي( 46- محمدحسين کنعاني‌زادگان)، عليرضا جهانبخش( 45 - علي قلي‌زاده)، علي کريمي( 45 - سعيد عزت اللهي)، احمد نوراللهي (78 - سردار آزمون) و مهدي طارمي.
ترکيب انگليس: جردن پيکفورد، کيرن تريپير، هري مگواير (70 - اريک داير)، جان استونز، لوک شاو، دکلان رايس، جود بلينگهام، ميسن مونت(71 - فيل فودن)، بوکايو ساکا (70 - مارکوس رشفورد)، رحيم استرلينگ (70 - جک گريليش) و هري کين(76 - کالوم ويلسون).
بازي از همان دقايق آغازين با حملات سنگين انگليس آغاز شد اما اولين موقعيت خطرناک را در دقيقه 8 سانتر هري کين ساخت که با ضربه مگواير به شکل خطرناکي به بيرون رفت.  در دقيقه 9 در پي سانتر بازيکنان انگليس، بيرانوند و مجيد حسيني با يکديگر برخورد کردند و همين اتفاق باعث شد دروازه‌بان تيم ملي مصدوم و بازي بيش از ده دقيقه متوقف شود. بيرانوند پس از مداوا به بازي برگشت اما باتوجه به وضعيت نامساعدش  چند دقيقه بعد تعويض شد و سيد حسين حسيني درون دروازه تيم ملي ايران قرار گرفت.
اولين حمله خطرناک به دروازه حسيني در دقيقه 30 سانتر شکل گرفت که ساکا به درون محوطه جريمه و ضربه ميسن مانت از کنار دروازه حسيني به بيرون رفت. همچنين در دقيقه 32 سانتر تريپير از روي نقطه کرنر و ضربه سر هري مگواير به تير دروازه حسيني برخورد کرد و توسط مدافعان ايران دفع شد. با اين حال در دقيقه 35 سانتر لوک شاو و ضربه سر بلينگهام وارد دروازه حسيني شد تا انگليسي‌ها از ايران پيش بيفتند. هشت دقيقه بعد هم يکبار ديگر با سانتر لوک شاو از روي نقطه کرنر و ضربه سر مگواير به ساکا انگليسي‌ها به گل دوم رسيدند.  با پايان وقت قانوني در نيمه اول، داور اين ديدار 14 دقيقه وقت تلف شده اعلام کرد که  در اولين دقيقه از وقت‌هاي اضافه حمله انگليس و در ادامه سانتر هري کين با ضربه روي پاي رحيم استرلينگ براي سومين بار وارد دروازه حسيني شد. در دهمين دقيقه از وقت‌هاي تلف شده اولين و تنها موقيعيت ايران در نيمه اول شکل گرفت. ضد حمله ايراني‌ها و سانتر احسان حاج‌صفي به عليرضا جهانبخش رسيد. ضربه روي پاي جهانبخش از بالاي دروازه پيکفورد به بيرون رفت. به اين ترتيب بعد از نزديک به 60 دقيقه اين نيمه با 3 گل به سود شاگردان ساوت‌گيت سرمربي بزرگ تيم ملي انگليس به پايان رسيد. نه دقيقه بعد از شروع بازي در نيمه دوم نفوذ بلينگهام از سمت راست به محوطه جريمه و سانتر زميني او به شکل خطرناکي با دفع مدافعان ايران به کرنر رفت. همچنين در دقيقه 56 پاس هري کين، رحيم استرلينگ را مقابل دروازه ايران قرار داد اما مجيد حسيني اجازه ضربه به اين بازيکن را نداد و توپ را به کرنر فرستاد. چند دقيقه بعد حرکت در عرض ساکا درون محوطه جريمه و ضربه بغل پاي او وارد دروازه انگليس شد تا اختلاف به 4 گل برسد. پس از اين گل تيم ملي ايران که همه چيز را از دست داده بود، به اولين گل خود دست پيدا کرد تا کمي از ناکامي‌هايش کاسته شود. در دقيقه 65 پاس قلي زاده به مهدي طارمي و ضربه مهدي طارمي با برخورد به تير افقي دروازه وارد دروازه انگليس شد. با اين حال فقط هفت دقيقه بعد يکبار ديگر انگليس گل ديگري به تيم ايران زد: دقيقه 72 بازي توپ سر توپ رشفورد، دريبل در عرض و ضربه اين بازيکن وارد دروازه حسيني شد. در دقيقه 77 پاس در عمق سعيد عزت اللهي و ضربه مهدي طارمي از کنار دروازه انگليس به بيرون رفت. در پانزده دقيقه پاياني اين نيمه تيم ايران کاملا توپ و زمين را در اختيار انگليسي‌ها قرار داده بود که با اين وضعيت، در دقيقه 90 ضد حمله ديگري از انگليسي‌ها با پاس رشفورد به گريليش و ضربه اين بازيکن وارد دروازه ايران شد تا براي ششمين بار دروازه شاگردان کي‌روش باز شود. داور در پايان وقت قانوني نيمه دوم بار ديگر 10 دقيقه وقت تلف شده اعلام کرد که در اين دقايق سردار آزمون يک موقعيت تک به تک به دست آورد و ضربه او با برخورد به دست پيکفورد به تير دروازه انگليس برخورد کرد. اما سه دقيقه بعد ضربه کاشته و سانتر حاج صفي ثمري نداشت اما بازيکن ايران درون محوطه جريمه سرنگون شد و داور اين ديدار پس از بررسي با کمک داور ويديويي اعلام پنالتي کرد. در ادامه هدي طارمي ضربه پنالتي را برخلاف جهت دروازه‌بان وارد دروازه کرد.
کد مطلب: 181282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *