۰
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲
مسرور بارزانی:

دولت مرکزی فرصت جدیدی برای حل ریشه‌ای مشکلات با اقلیم کردستان دارد

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه) در دیدار با هیئتی از کنگره آمریکا روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه را بررسی کرد.
دولت مرکزی فرصت جدیدی برای حل ریشه‌ای مشکلات با اقلیم کردستان دارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از سایت خبری شفق نیوز،مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز با هیئتی از کنگره آمریکا به ریاست سناتور مارک تاکانو با حضور النا رومانوسکی، سفیر این کشور در عراق دیدار کرد.
دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این نشست راه‌های تقویت روابط دوجانبه، آخرین تحولات در عراق و منطقه و اهمیت حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات عراق و اقلیم کردستان بررسی شد.
هیئت کنگره در این دیدار به روابط مستحکم و ویژه میان اقلیم کردستان و ایالات متحده پرداخت و به نمایندگی از کنگره بر حمایت از اقلیم به عنوان «یک تجربه موفق دموکراتیک در عراق» تاکید کرد. این هیئت همچنین آزادی مذهبی و همزیستی مسالمت آمیز میان اقشار مختلف در اقلیم کردستان را ستود.
بارزانی نیز تاکید کرد، اقلیم کردستان همواره عامل امنیت و ثبات در عراق و منطقه خواهد بود. در حال حاضر فرصت جدیدی پیش‌روی دولت مرکزی برای خدمت به گروه‌های مختلف عراقی و حل ریشه‌ای مشکلات با اقلیم با استناد به قانون اساسی و خط مشی دولت وجود دارد.
در این نشست همچنین به اصلاحات انجام شده به ویژه روند اصلاحات با هدف اتحاد نیروهای پیشمرگه و اهمیت تلاش‌های هماهنگ احزاب کُرد و اتحاد آنها در دفاع از حقوق اساسی اقلیم کردستان پرداخته شد.
کد مطلب: 181896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *