۰
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۱

با شلوغ‌ترین و پرتددترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید!

برخی از فرودگاه‌ها در دنیا وجود دارند که بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند با آن‌ها رفت و آمد کنند. البته این محبوبیت اتفاقی نیست؛ بلکه به موقعیت جغرافیایی، خدمات رفاهی و امکانات آن فرودگاه نیز برمی‌گردد.
با شلوغ‌ترین و پرتددترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید!
با شلوغ‌ترین و پرتددترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید!
برخی از فرودگاه‌ها در دنیا وجود دارند که بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند با آن‌ها رفت و آمد کنند. البته این محبوبیت اتفاقی نیست؛ بلکه به موقعیت جغرافیایی، خدمات رفاهی و امکانات آن فرودگاه نیز برمی‌گردد. بنابراین اگر قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید و یک پرواز آرام و بدون دردسر داشته باشید، بهتر است با محبوب‌ترین و پرتددترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید!
فرودگاه هارتسفیلد آمریکا
فرودگاه هارتسفیلد در سال 2017 میزبان بیش از 100 میلیون مسافر بود و از این رو لقب پرترددترین فرودگاه جهان را در 20 سال گذشته از آن خود کرده است. لقبی که تا حد زیادی نتیجه موقعیت فرودگاه به عنوان دفتر مرکزی شرکت هوایی دلتا و نیز مرکز شرکت های هوایی دیگری چون فرونتیر، ساوت وست و اسپریت است. از آنجایی که ممکن است در چند سال آینده حداقل یک بار گذرتان به این فرودگاه بیفتد، بازدید از مجموعه هنری درجه یک این فرودگاه را فراموش نکنید. این مجموعه نه تنها میزبان چند اثر موقت است، بلکه چندین اثر دائمی از موزه تاریخ آتلانتا را نیز در خود جای داده است.
فرودگاه پکن
فرودگاه بین المللی پکن علاوه بر اینکه به تاجران و توریست هایی که به پکن؛ دومین شهر پر جمعیت جهان می آیند، ارائه خدمت می کند؛ قطب اصلی شرکت هوایی چین نیز هست. این فرودگاه در سال 2017 میزبان 95.8 میلیون مسافر بود. البته نباید فراموش کرد که کیفیت و کارآمدی حرف اول را در این فرودگاه می زند. برای مثال فرودگاه پکن در آوریل 2018 مجهز به فناوری تشخیص چهره در یکی از ترمینال های خود شد. پیش بینی می شود این فناوری زمان رسیدگی به هر مسافر را از 160 به 266 مسافر در ساعت افزایش دهد.
فرودگاه دبی امارات
شاید اندکی عجیب باشد فرودگاهی که به شهر در حال رشد دبی ارائه خدمت می کند؛ هم رتبه سوم را در جابه جایی مسافر کسب کند و هم جایگاه نخست را در جابه جایی مسافران بین المللی به خود اختصاص دهد. با چنین رشد سریعی عجیب نیست که فرودگاه دبی خیال کنار رفتن را نداشته باشد؛ برنامه افزایش تعداد مسافران به 143 میلیون نفر تا سال 2020 خود گویای این امر است. فرودگاه دبی در سال 2017 موفق به جابجایی 88.2 میلیون مسافر شده است. این را هم باید اضافه کرد که تنها کمیت در دستور کار فرودگاه نیست. شما می توانید کابین های خوابی به سبک کلبه اسکیموها مجهز به وای فای و تلویزیون را هم در این فرودگاه ببینید. بنابراین اگر قصد دارید با تور دبی سفر کنید، حتما از امکانات و خدمات رفاهی فوق‌العاده این فرودگاه غافل نشوید. تورهای دبی نیز معمولا به صورت هوایی ارائه می‌شوند و به شما فرصت تجربه یک پرواز آرام و خاطره‌انگیز را می‌دهند.
فرودگاه توکیو
هاندا پایگاه اولیه بزرگ ترین شرکت هوایی داخلی ژاپن و نیز ال نیپون ایرویز است که در عین حال شلوغ ترین فرودگاه در میان دو فرودگاه اصلی این کشور نیز به شمار می رود (فرودگاه دیگر فرودگاه ناریدا است). بر اساس آمارها در سال 2017 چیزی در حدود 85.4 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده اند. علاوه بر این فرودگاه توکیو در اسکان این حجم از مسافر نیز عملکرد خوبی داشته است. از همین رو اسکای ترکس از این فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه جهان و نیز نخستین به لحاظ تمیزی در سال 2018 یاد کرده است. در این فرودگاه شما می توانید فروشگاه های درجه یک و ترکیب فوق العاده ای از معماری تاریخی و مدرن را مشاهده کنید.
فرودگاه هنگ کنگ
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به عنوان بزرگ ترین قطب باربری هوایی در جهان و نیز مرکز اصلی توافق وان ورلد شناخته شده است؛ توافقی که متشکل از شرکت های آمریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، ژاپن ایرلاینز و کانتاس است. به نظر می رسد که این فرودگاه می داند که چگونه مسافران را جذب خود کند؛ 72.7 میلیون مسافر در سال! این رقم برای فرودگاهی که از بزرگ ترین صفحه آی مکس هنگ کنگ، بازی های گلف شبیه سازی شده و نیز مرکزی برای کشفیات صنعت هوایی برخوردار است، چندان هم عجیب نیست. به علاوه این فرودگاه از سوی اسکای ترکس به عنوان بهترین سرویس پذیرایی در میان فرودگاه های دیگر شناخته شده است.
فرودگاه فرانکفورت
فرودگاه فرانکفورت نه تنها مرکز اصلی شرکت هوایی لوفتهانزا است، بلکه مقر اصلی پیمان ستاره نیز هست که شامل بازیگران اصلی صنعت هوانوردی چون ایرچاینا، ترکیش ایرلاینز و یونایند ایرلاینز می شود. لوفتهانزا و پیمان ستاره در مجموع 77 درصد ترافیک مسافران را بر عهده دارند که در سال 2017، 64.5 میلیون نفر بوده است. برای کسانی که از توقف های بین پروازها بیزارند، دانستن این نکته جالب است که فرودگاه فرانکفورت بیش از هر فرودگاه دیگری در جهان مسیرهای بدون توقف ارائه می دهد. فرودگاه فرانکفورت همچنین به امکاناتی چون تراس مخصوص بازدیدکنندگان مجهز است که مسافران در آن می توانند شاهد نشست و برخاست ها و یک دیوار پر از گرافیتی های منحصر به فرد باشند.
فرودگاه آتاتورک
فرودگاه آتاتورک که مقر اصلی شرکت هوایی ترکیش است، در سال 2017 نزدیک به 64 میلیون مسافر را جابجا کرده است. هر چند که این رقم به زودی به صفر خواهد رسید چرا که یک فرودگاه جدید قرار است تا پایان سال 2018 جایگزین این فرودگاه شود. امید بر این است که فرودگاه جدید بیشتر پاسخگوی خواسته های جدید مسافران باشد. از آنجایی که فرودگاه آتاتورک به خاطر واقع شدن در حومه شهر استانبول، ظرفیت اندکی دارد؛ فرودگاه جدید در فاصله بیشتری از مرکز شهر و بین شهرهای ساحلی یِنیکوی، تایاکادین و آکپینار ساخته خواهد شد.
حال که با شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه‌ها آشنا شدید، می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما به مقصد تمامی کشورهای گفته شده از قاصدک 24 کمک بگیرید. قاصدک 24 این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نیاز هیچ گونه مراجعه حضوری، به سفر بروید و تمامی خدمات موردنیاز خود را اعم از بلیط، هتل، بیمه، تور و ویزا دریافت کنید. خبر خوب این است که در حین خرید اینترنتی از قاصدک 24 قادر خواهید بود نوع ایرلاین، ساعت حرکت، نوع شرکت مسافربری، نوع اتوبوس و حتی شماره صندلی اتوبوس خود را نیز انتخاب نمایید. برای این کار تنها باید «قاصدک 24» را در گوگل جستجو کرده و وارد اولین سایت شوید.
کد مطلب: 182134
برچسب ها: فرودگاه تور دبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *