۰
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸

چاک هگل وزیر دفاع آمریکا می شود

رسانه های خبری به نقل از منابع کاخ سفید اعلام کردند که باراک اوباما هفته آینده سناتور سابق چاک هگِل از چهره های جمهوریخواه را برای سمت وزارت دفاع آمریکا در کابینه جدید خود معرفی خواهد کرد.
به گزارش ایرنارسانه های خبری به نقل از منابع کاخ سفید اعلام کردند که باراک اوباما هفته آینده سناتور سابق چاک هگِل از چهره های جمهوریخواه را برای سمت وزارت دفاع آمریکا در کابینه جدید خود معرفی خواهد کرد. 
منابع کاخ سفید با اعلام این خبر تاکید کردند که چاک هگل گزینه نخست اوباما برای وزارت دفاع در کابینه تازه وی خواهد بود.
این منابع در عین حال خاطرنشان ساختند که تصمیم اوباما برای معرفی هگل نهایی نشده است؛ ولی به نظر می رسد که رییس جمهور آمریکا هفته آینده با قطعی کردن تصمیم خود هگل را برای وزارت دفاع معرفی کند.
پیش بینی می شود هفته آینده علاوه بر هگل، باراک اوباما چند وزیر دیگر کابینه تازه خود از جمله وزیر دارایی را معرفی نماید.
گفته می شود ˈجک لوˈ رییس ستاد در کاخ سفید بخت اول برای وزارت دارایی در کابینه اوباما باشد.
هفته گذشته باراک اوباما سناتور جان کری را به عنوان جانشین هیلاری کلینتون و وزیر خارجه در کابینه جدید خود معرفی کرد.
جان کری و چاگ هگل هر دو چهره هایی میانه رو در آمریکا به شمار می روند.
محافل سیاسی در این کشور بر این باورند که معرفی این دو چهره نسبتا میانه رو برای دو وزارت خانه کلیدی این کشور در راستای رویکرد بین المللی باراک اوباما برای فاصله گیری از جنگ طلبی و تکیه بیشتر بر دیپلماسی و همکاری با متحدان بین المللی آمریکا برای عبور از چالش های سیاست خارجی این کشور است.
گفته می شود دوستی شخصی سناتور چاک هگل با رییس جمهور آمریکا نقش اساسی در طرح نام وی به عنوان نامزد وزارت دفاع داشته است.
سابقه دوستی وی با اوباما به دوران نمایندگی سنا بازگشته و در سال های گذشته این سناتور جمهوریخواه در بسیاری از مسافرت های خارجی اوباما را همراهی کرده است.
با این حال معرفی هگل برای وزارت دفاع آمریکا به دلیل آنچه ˈعدم وفاداری به اسراییلˈ و ˈمواضع نرم در برابر ایرانˈ خوانده شده، با مخالفت هایی روبرو شده است.
اخیرا سناتور جمهوریخواه ˈلیندزی گراهامˈ درباره پیشنهاد هگل برای وزارت دفاع گفت: فکر می کنم بسیاری از جمهوریخواهان و دموکرات ها از مواضع چاک هگل در قبال ایران و اسراییل و همینطور حماس و حزب الله نگران هستند.
به باور جمهوریخواهان و نمایندگان کنگره که روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی دارند، هگل مواضع بسیار معتدلی درباره ایران داشته و به اندازه کافی به اسراییل متعهد نیست.
آن ها می گویند رای منفی هگل به تحریم های ضد ایرانی در کنگره شاهدی بر این ادعاست.
ˈچاک هگلˈ ۶۶ ساله در گذشته نماینده ایالت نبراسکا در سنا بوده و در جنگ ویتنام جنگیده و زخمی شده است.
کد مطلب: 18626
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *