۰
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور؛

آمادگی قطعه سازان برای تولید 900 هزار دستگاهی در ایران خودرو

 رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور به تشریح الزامات مورد نیاز برای تحقق برنامه تولید 900 هزار دستگاهی در ایران خودرو در سال 1402 پرداخت
آمادگی قطعه سازان برای تولید 900 هزار دستگاهی در ایران خودرو
الزامات مورد نیاز برای تحقق برنامه تولید 900 هزار دستگاهی در ایران خودرو تشریح شد 
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین،محمد رضا نجفی منش ضمن اشاره به آمادگی قطعه سازان برای تحقق برنامه تولید 900 هزار دستگاهی در ایران خودرو به تشریح الزامات مورد نیاز برای تحقق این هدف گذاری پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای قطعه سازی همواره بخشی از مشکلات زنجیره تامین خودروسازی است، تامین مواد اولیه داخلی مانند فولاد، مس، آلمینیوم و ... به روش گشایش ال سی داخلی و اعتبارات اسنادی حداقل شش ماهه می تواند حجم نقدینگی مورد نیاز قطعه سازان برای رشد تیراژ تولید را فراهم کند. البته این روش برای تامین بخشی از مواد اولیه فولادی به کار گرفته شده که بسیار موثر بوده و نیاز است سایر مواد اولیه داخلی نیز مشمول این قانون شوند. 
 
وی تعریف مسیر آبی برای واردات و ترخیص کالا از گمرگات را در تامین نقدینگی شبکه تامین نیز تاثیرگذار دانست وگفت: واردات کالا از طریق مسیر آبی از دپو قطعات در انبار جلوگیری کرده و ترخیص کالا از گمرکات را تسریع خواهد کرد. 
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور اضافه کرد: قیمت گذاری قطعات نیز باید از ابتدا مشخص و به صورت شناور تعیین شود. به عبارت دیگر اگر درصد فولاد در هر قطعه مشخص باشد به محض کاهش و افزایش قیمت فولاد می توان نوسانات قیمتی را به صورت خودکار روی قیمت قطعه اعمال کرد تا ضرر و زیانی متوجه تولید کننده نشود. 
 
نجفی منش همچنین بر ضرورت استفاده از قطعات داخلی و جلوگیری از واردات قطعات مشابه برای دستیابی به رشد تیراژ تولید در ایران خودرو تاکید کرد و گفت: ایران خودرو هر چه از قطعات ساخت داخل برای رشد تیراژ تولید استفاده کند دستیابی به تیراژ 900 هزار دستگاه خودرو راحت تر خواهد بود.  
وی یادآور شد: با توجه به اینکه هم اکنون مطالبات شبکه تامین به صورت 6 ماهه پرداخت می شود برای رشد تیراژ تولید در ایران خودرو باید 90 درصد تامین قطعات به 10 تامین کننده اصلی ساپکو واگذار شود و مطالبات سایر تامین کنندگان به صورت یکماهه پرداخت شود.  
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور درباره میزان سرمایه موردنیاز شبکه تامین برای تحقق این هدف گذاری بیان کرد: اگر پرداخت مطالبات قطعه سازان بزرگ سه ماهه و قطعه سازان کوچک یکماهه پرداخت شود باید به میزان فروش یکماه شبکه تامین نقدینگی آنها نیز تامین شود.  
 
نجفی منش در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید 900 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو با مدیریت و برنامه ریزی و از همه مهم تر حذف قیمت گذاری دستوری وجود خواهد داشت و با تحقق آن شاهد تعادل در بازار خودرو و جمع آوری صف های طولانی قرعه کشی خواهیم بود.
کد مطلب: 187143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *