۰
جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰

حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران

یک نفر کشته و دو تن زخمی شدند
ساعت ۸:۳۰ صبح امروز مهاجم یا مهاجمانی به سمت سفارت باکو در تهران حمله می کنند که در نتیجه آن رئیس حراست سفارت باکو کشته و یک فرد دیگر زخمی می شود.
حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،به دنبال انتشار اخباری از حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران در صبح روز جمعه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان این حمله را تایید کرد.
جزییات حادثه در سفارت باکو در تهران
ساعت ۸:۳۰ صبح امروز مهاجم یا مهاجمانی به سمت سفارت باکو در تهران حمله می کنند که در نتیجه آن رئیس حراست سفارت باکو کشته و یک فرد دیگر زخمی می شود.
مهاجم مسلح به سلاح های خودکار بوده و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. تحقیقات نهاد های امنیتی به سرعت آغاز شده است.
بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان: در 27 ژانویه، حدود ساعت 8:30 صبح، حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران، انجام شد.
مهاجم به بخش امنیتی سفارت نفوذ کرده و با اسلحه کلاشینکف رئیس سرویس امنیتی سفارت را کشت.
دو مامور امنیتی سفارت هنگام دفع حمله مجروح شدند. وضعیت آنها رضایت بخش است.
انگیزه فرد مهاجم به سفارت باکو مشکلات خانوادگی بوده!
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یک مرد میانسال صبح امروز به همراه دو فرزند خود وارد سفارت جمهوری آذربایجان شده و با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده است که طی آن یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
سردار حسین رحیمی گفت: ساعت ۸:۲۵ صبح امروز در حالی که یکی از اعضای سفارت آذربایجان در مقابل درب ورودی سفارت در حال پارک خودروی خود بوده است، سرنشین یک دستگاه پراید که در فاصله نزدیک مستقر بوده از پشت سر با خودرو به پشت خودروی دیپلمات آذربایجانی می‌زند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در ادامه این فرد با سلاح جنگی کلاشینکف از ماشین خارج می‌شود و در حالی که دیپلمات سفارت آذربایجان در حال ورود به سفارت بوده، مهاجم به‌همراه این فرد و با تیراندازی وارد سفارت شده و در مقطع ورودی سفارت، این دیپلمات کشته می‌شود و دو نفر دیگر مجروح و مضروب می‌شوند.
وی تصریح کرد: در همین حین بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل می‌شوند و در حالی که ضارب قصد فرار داشت، توسط پلیس دستگیر شد.
سردار رحیمی با بیان اینکه این فرد انگیزه خود را مسائل خانوادگی اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این اتفاق تیم‌های ویژه یگان امداد پلیس و پلیس آگاهی در معیت قاضی دادسرای جنایی و سایر بخش‌های پلیس وارد محل شدند.
فرد مهاجم: فروردین امسال همسرم به سفارت آمده و دیگر برنگشته است
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: ساعت ۸ صبح امروز یک پراید مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران توقف می‌کند و با سلاح وارد ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح می‌شوند.
در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده: فروردین امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. در مراجعات مکرر به سفارت هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست. امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت بروم.
واکنش ایران به حمله به سفارتخانه آذربایجان: موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است/ ایران این اقدام را شدیدا محکوم می‌کند
ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی اقدام مسلحانه انجام شده در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که متاسفانه به کشته شدن یک نفر منجر شده است، این اقدام را شدیدا محکوم کرد.
کنعانی ضمن تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت آذربایجان، اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.
کنعانی افزود: نتیجه بررسی های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه های شخصی در ورای این اقدام است، فلذا با توجه به‌ ورود فوری دستگاهها و نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی و قضائی، توصیه می گردد رسانه ها از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه زنی ها در این رابطه اجتناب نمایند.
کد مطلب: 187898
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *