۰
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰

ورود ستاد تنظیم بازار به تعیین قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: هیچ قانونی دال بر اینکه تغییر قیمت بلیت هواپیما باید از سوی ستاد تنظیم بازار تصویب و تعیین شود، وجود ندارد.
ورود ستاد تنظیم بازار به تعیین قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مقصود اسعدی سامانی در حاشیه دهمین جلسه ستاد پیگیری رفع موانع سرمایه گذاری با انجمن‌ها و تشکل‌ها با حضور وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آخرین تصمیمات برای تعیین قیمت بلیت هواپیما چه بوده و نظر ستاد تنظیم بازار چه بوده است، گفت: هیچ قانونی دال بر اینکه تغییر قیمت بلیت هواپیما باید از سوی ستاد تنظیم بازار تصویب و تعیین شود، وجود ندارد.
وی با اشاره کاهش قیمت بلیت هواپیما در سال گذشته، اظهار داشت: آذر ماه سال گذشته قیمت بلیت هواپیما تا ١۵ درصد کاهش پیدا کرد و قرار بر این بود که بابت این همراهی شرکت‌های هواپیمایی، دولت هم نسبت به حمایت از شرکت‌ها اقدام کند که حمایتی از سوی دولت دیده نشد. 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: در حال حاضر بلیت هواپیما با نرخ‌های آذر ماه سال گذشته به فروش می‌رسد که این ارقام هزینه‌های شرکت‌ها را پوشش نمی‌دهد و در حال حاضر اکثر شرکت‌های هواپیمایی زیان‌ده هستند. 
وی درباره هزینه تمام شده هر صندلی پرواز گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر صندلی پرواز ۴٠ دلار است اما قیمت تحقق یافته و اعمال شده کنونی، ١٧ دلار است. در مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی داشتیم روی نرخ هر صندلی ٣۵ دلار توافق کردیم و براساس آن، شورای عالی هواپیمایی با افزایش ٣٠ درصدی نرخ بلیت هواپیما موافقت کرد اما جلوی اعمال آن را گرفتند و فاصله بین ١٧ دلار تا ٣۵ دلار برای هر صندلی ضرری است که نصیب شرکت‌های هواپیمایی می‌شود. 
اسعدی سامانی با تکذیب واکنش به این اقدام ستاد تنظیم بازار با عدم فروش بلیت در بازار تاکید کرد: اساسا امکان عدم فروش و عرضه بلیت هواپیما وجود ندارد و این اقدام به ضرر خود شرکت‌های هواپیمایی و سود شرکت‌ها بابت فروش بلیت است. از سوی دیگر، وقتی برنامه پروازی ارائه می‌شود، شرکت‌ها نمی‌توانند آن برنامه پروازی را انجام ندهند و رعایت نکنند. 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره کاهش فروش بلیت پروازهای خارجی به ویژه اروپا و شرق اروپا گفت: علاوه بر موضوع تحریم‌ها، موضوع این است که هواپیما نداریم و هواپیماهایی که بتوانند در مسیرها فعال شوند زمینگیر شدند یا با محدودیت هوایپما مواجه هستیم و بازار بلیت‌های خارجی را به ایرلاین‌های خارجی داده‌ایم.
کد مطلب: 188202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *