۰
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۵

تاریخ واریز و مبلغ قطعی عیدی کارمندان و کارگران در اسفند

عیدی پرداختی به کارگران و کارمندان حقوق بگیر زیر نظر قانون کار برای نوروز ۱۴۰۲ ، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.
تاریخ واریز و مبلغ قطعی عیدی کارمندان و کارگران در اسفند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، طبق ماده واحده قانون کار، عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است که براساس دستمزد روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان محاسبه می‌شود.

به نقل از اقتصاد۱۰۰، بر اساس تصمیم شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.

حداقل دستمزد نیز برای یک کارگر با دو فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و حداقل دستمزد برای یک کارگر با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۲۵ تومان رسید.

حداقل حقوق پایه بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است که مبنای محاسباتی عیدی ۱۴۰۲ نیز خواهد بود.
براین اساس، عیدی پرداختی به کارگران برای نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.
نکته: مبلغ عیدی برای افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند هم بر اساس ۶۰ روز کار و نسبت ایام کارکرد محاسبه می‌شود. به این صورت که حداقل مزد ضرب در ۲ تقسیم بر ۱۲ و ضرب در تعداد ماه کارکرد خواهد بود.
کد مطلب: 188579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *