۰
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵

درخواست قانون‌گذاران آمریکایی از دولت بایدن با تکرار ادعایی علیه ایران

قانون‌گذاران آمریکایی با استناد به ادعای به کار رفتن قطعات ساخت آمریکا در پهپادهای ایرانی، از دولت بایدن خواستند «زنجیره تامین» صنایع پهپادی ایران را مختل کند.
درخواست قانون‌گذاران آمریکایی از دولت بایدن با تکرار ادعایی علیه ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در پی اتهامات غرب علیه روابط تهران - مسکو مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و مطرح شدن این ادعا در برخی گزارش‌ها که در این پهپادها از قطعات ساخت آمریکا به کار رفته است، گروهی ۶۰ نفره از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات قانون‌گذاران آمریکایی از دولت بایدن خواستند با رویکردی «مشترک و هماهنگ» زنجیره تامین برای [صنایع پهپادی] ایران را مختل کنند.
این قانون‌گذاران آمریکایی روز دوشنبه در نامه‌ای خطاب به جو بایدن رییس جمهور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جانت یلن وزیر خزانه‌داری و ژینا رایموندو وزیر تجارت و بازرگانی آمریکا این درخواست را مطرح کردند.
قانون‌گذاران آمریکایی از دولت این کشور خواسته‌اند زنجیره تامین برای ایران و فعالیت شرکت‌های صوری را که برای دور زدن تحریم‌ها به کار می‌روند، مختل کرده و به متحدان آمریکا فشار بیاورد تا تولیدکنندگان و فروشندگان اروپایی و آسیایی دخیل را با جدیت تنبیه کنند.
در این نامه آمده است: ما در جریان هستیم که این روند، حداقل بخشی از آن آغاز شده است و خواستار ارائه توضیحات به موقع درباره هرگونه پیشرفت انجام گرفته و برنامه‌هایی هستیم که پیش برده می‌شود.
قانون‌گذاران آمریکایی مدعی شدند: عرضه پهپادهای ایرانی پیامدهایی فراتر از جنگ علیه اوکراین دارد. این تسلیحات برای اعمال قدرت و نفوذ در منطقه، ابزار دیگری در اختیار ایران و نیروهای نیابتی آن می‌گذارد که نظامیان ما، متحدان اصلی‌مان و آزادی کشتیرانی را تهدید می‌کند.
همچنین در این نامه مطرح شد: اقدامی فوری نه‌تنها برای مختل کردن ارتباط نوپای ایران با روسیه، بلکه جهت تضعیف توان ایران برای کارشکنی در قوانین بین‌المللی، اعمال قدرت از سوی آن در خاورمیانه و تهدید نظامیان آمریکایی ضروری است.
این قانون‌گذاران آمریکایی گفتند که تلاش‌های آمریکا و متحدان آن برای مبارزه با عرضه پهپادهای ایران، باید در حد «قانون جامع تحریم‌ها» علیه برنامه موشک‌های بالستیک ایران باشد.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 188922
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *