۰
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰

اختلال در اپلیکیشن‌های همراه بانک‌ آیفون ادامه دارد!

اپلیکیشن‌های همراه بانک مدتی است که در دستگاه‌های آیفون کاربران ایرانی از کار افتاده‌اند و به نظر می‌رسد که این مشکل همچنان ادامه دارد و زمان دقیق رفع آن فعلا مشخص نیست. حال، قرار است کاربران آیفون، کارهای اینترنت بانکی‌ خود را چگونه انجام دهند؟
اختلال در اپلیکیشن‌های همراه بانک‌ آیفون ادامه دارد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،هفته گذشته بود که کاربران آیفون از غیرفعال شدن همراه‌ کارت‌ها (اپلیکیشن های بانکی) در دستگاه‌های خود خبر دادند. به نظر می‌رسد که مشکل اپلیکیشن‌های همراه بانک آیفون برای کاربران همچنان ادامه دارد.
مدتی‌ست که کاربران ایرانی گوشی‌های آیفون اعلام کردند اپلیکیشن‌های بانکی که خارج از اپ استور و از طریق پروفایل نصب کرده بودند دیگر اجرا نمی‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پروفایل این اپلیکیشن‌ها نیز از بخش تنظیمات حذف شده و کاربران نمی‌توانند به طور مجدد آنها را نصب کنند.
پس از آن اما اپلیکیشن‌ها توانستند که با ارائه راهکارهای جدید برای بار دیگر این مشکل را حل کنند و کاربران آیفون با نصب مجدد برنامه از طریق وب‌سایت مربوطه قادر به استفاده از اپلیکیشن بانکی مدنظر خود می‌شدند. اما چیزی نگذشت که اپل نسخه جدید اپلیکیشن‌ها را نیز غیرفعال کرد.
حالا براساس بررسی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که این مشکل با گذشت یک هفته همچنان ادامه دارد و تیم‌های نرم‌افزاری بانک‌ها هنوز نتوانسته‌اند این مشکل را برای کاربرانی که آیفون دارند حل کنند.
دلیل اصلی این مشکل تاکنون مشخص نشده است؛ اما کارشناسان این حوزه احتمال می‌دهند که این محدودیت‌ها از سمت خود کمپانی اپل به صورت یک‌‌طرفه ایجاد شده و در پی تحریم‌های آمریکا بوده است.
چرا اپلیکیشن‌های بانکی ایرانی از کار افتادند؟
با این حال به نظر می‌رسد که اینبار اپل سخت‌گیرانه‌تر به اپلکیشین‌های ایرانی نظارت می‌کند. اما سوالی که در این میان پیش می‌آید این است مگر تحریم‌های اینترنتی علیه ایران چندی پیش لغو نشد؟ پس چرا اپلیکیشن‌های بانکی ایرانی از کار افتادند؟
چندی پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های اینترنتی علیه ایران لغو شده و مجوز استفاده ایرانیان از خدمات و شبکه‌های اجتماعی جهانی صادر شده است.
در این بیانه آمده بود: «با این مجوزها نه تنها دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی، نرم‌افزاری‌های تماس ویدئویی، خدمات ابری، نقشه‌های آنلاین و مبتنی وب، بازی‌های کامپیوتری، پلتفرم‌های آموزشی، ابزارهای ترجمه و احراز هویت، ابزارهای تغییر آی پی، آنتی ویروس‌ها، ابزارهای مقابله با رصد اینترنتی، وی پی ان، تلفن‌های هوشمند و سیستم عامل آنها، تلفن‌های ماهواره‌ای، گجت‌های دیجیتال، سیم کارت، روتر، مودم، کامپیوترهای شخصی فراهم شده، بلکه ارائه خدمات شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذاری مانند گوگل، متا، اپل و دیگر شرکت‌های مشابه به ایرانیان نیز قانونی خواهد بود.»
با وجود این، نکته‌ای که وجود دارد این است که سیستم بانکی و پرداخت‌های مالی جز این خبر و اعلامیه نیستند و ایرانیان هنوز از خدمات بانکی محروم‌اند. همچنین، در سال 2020، ایالات متحده 18 بانک ایرانی را تحریم کرد. بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که اپلیکیشن‌های بانکی مربوط به آن 18 بانک اکنون از دسترس خارج شده باشند.
بانک‌های تحریم شده شامل «بانک کشاورزی»، «بانک مسکن»، «بانک رفاه کارگران»، «بانک شهر»، «بانک اقتصاد نوین»، «بانک قرض‌الحسنه رسالت»، «بانک حکمت ایرانیان»، «بانک ایران زمین»، «بانک تعاون منطقه‌ای اسلامی»، «بانک کارآفرین»، «بانک خاورمیانه»، «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران»، «بانک پاسارگاد»، «بانک سامان»، «بانک سرمایه»، «بانک توسعه تعاون» و «بانک گردشگری» می‌شود.
اپلیکیشن‌های همراه بانک آیفون دوباره قابل استفاده می‌شوند؟
حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌هایی مانند اپ استور داستان تازه‌ای نیست، چرا که از زمانی که تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران شدت گرفت، بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی در دستگاه‌های آیفون دیگر قابل استفاده نبودند.
این در حالی بود که ایران پس از چندی با استفاده از راهکارهای جدید و فروشگاه‌های نرم‌افزار ایرانی محدودیت‌ها را خنثی کرد و کاربران می‌توانستند اپلیکیشن‌های ایرانی مورد نیاز خود را به راحتی نصب کنند، حالا نیز انتظار می‌رود که تیم‌های فنی بانک‌ها برای چندمین بار این تحریم‌ها را دور بزنند.
همراه بانک ها یکی از اصلی‌ترین خدمات بانکی در سرتاسر جهان برای مشتریانشان است که خدمات مختلفی را در قالب یک اپلیکیشن فراهم می‌سازند و مشتریان می‌توانند بدون حضور در بانک، خدمات بانکی و غیربانکی خود را به ساده‌ترین شیوه ممکن انجام دهند. بنابراین بانک‌ها باید نهایت تلاش خود را برای رفع مشکل کاربران آیفون برای دسترسی به اپلیکیشن‌های خود انجام دهند.
کد مطلب: 189085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *