۰
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۵

قیمت دلار تا کجا گران می‌شود؟

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت دلار فعلا با سیاست‌های بانک مرکزی در حال کنترل است. هرچند اگر وضعیت کلان اقتصادی و متغیر‌های اثرگذار و قدرتمندی نظیر تورم اصلاح و کنترل نشوند، دلار پتانسیل رشد افسارگسیخته را دارد.
قیمت دلار تا کجا گران می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مجتبی دیبا کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه انگیزه‌های مهمی برای کاهش قیمت دلار از سوی تقاضاکنندگان دیده نمی‌شود، گفته است: «به پایان سال نزدیک هستیم و با وجود کاهش مسافرت‌های خارجی به دلیل افزایش قیمت دلار، اما باز هم این سفر‌ها عدد بزرگی به کشور تحمیل می‌کنند. از سوی دیگر نگاه سرمایه‌گذار به دلار الزاما حفظ سرمایه نیست و به فرار سرمایه تبدیل شده است.»
این کارشناس بازار‌های مالی افزوده است: «موارد مذکور بروز و ظهور خود را در قیمت دلار نشان می‌دهد. همچنین باید توجه داشت آنچه تا کنون باعث تغییر جهت قیمت دلار شده، سیاست‌های کلامی بانک مرکزی بوده و عملا نقدینگی بزرگی از جنس دلار نداریم که با تزریق آن بتوانیم به شکل واقعی بازار را مهار کنیم.»
دیبا خاطرنشان کرده است: «با توجه به اخبار سیاسی و ریسک‌های سیستماتیکی که بر کلیت کشور حاکم است فعلا قیمت دلار در سقف قیمتی خود قرار دارد.»
کد مطلب: 189217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *