۰
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
ابوالفضل عمویی:

مشکلات مردم باید در اولویت فعالیت‌های مجلس و دولت باشد

بخشی ازمشکلات ما به فشار دشمن خارجی برمی‌گردد
ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حوزه سیاست خارجی ما چند مسأله داریم که باید حل شود و پیگیری حل آن اولویت دارد. مسئله اصلی روابط مان با همسایگان است. درحال‌ حاضر نیاز داریم که زیرساخت‌های ارتباطی کشور با همسایگان را در حوزه ریلی، حمل‌ونقل و انتقال انرژی و موارد این چنینی تقویت کنیم تا بتوانیم ارتباطات خود را درحوزه اقتصادی با همسایگانمان تقویت کنیم.
مشکلات مردم باید در اولویت فعالیت‌های مجلس و دولت باشد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،امروز پس از فراز و نشیب‌های بسیاری که در سیاست داخلی با آن روبرو بودیم عده‌ای بر این نظر هستند باید اصلاحاتی در درون دستگاه اجرایی شکل بگیرد و به مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود.
ابوالفضل عمویی، سخنگو‌ی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پاسخ به اینکه اصلی‌ترین مقوله‌ای که باید در شرایط کنونی کشور اصلاح شود چیست، گفت: کشور مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند، اما در عین حال مشکلاتی هست که بخشی از آن را مردم به صورت جدی لمس می‌کنند و از این جهت توجه به این مشکلات باید در اولویت فعالیت‌های مجلس و دولت باشد؛ زیرا این‌ها مطالبات مردمی است و مردم حق دارند که این مطالبات را پیگیری کنند.
بخشی ازمشکلات ما به فشار دشمن خارجی برمی‌گردد
به گفته این عضو کمیسیون امنیت‌ملی‌و سیاست‌خارجی ‌مجلس، بخشی از مشکلات ما به فشار دشمن خارجی برمی‌گردد که در این جهت تقویت بازدارندگی کشور و حل مشکلات کشور و توانمندی دیپلماسی یکی از ضرورت ‌هایی است که باید صورت گیرد.
عمویی ادامه داد: در عین حال بخش دیگری از مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی به مشکلات ساختاری و عمیق اقتصاد ما برمی‌گردد که بخشی از آن به وابستگی پیوسته و مستمر درآمدهای نفتی و عدم ارتقای بهره‌وری و استفاده نکردن از ظرفیت‌های ‌کشور برای بهبود اوضاع مردم برمی‌گردد؛ این‌ها موضوعاتی است که حل آن‌ها زمان بر است و نیاز داریم که این موارد را با برنامه‌ریزی پیش ببریم
یکی از مطالبات ما هم در تدوین برنامه هفتم که برنامه عملکرد ۵ ساله کشور است
وی افزود: یکی از مطالبات ما هم در تدوین برنامه هفتم که برنامه عملکرد ۵ ساله کشور است، قرارگیری حل این موضوعات در آن چارچوب است. فکر می‌کنم توجه به این مطالبات باید در اولویت تدوین برنامه هفتم و پیگیری برنامه‌های‌اجرایی دولت باشد که مجلس هم نقش نظارتی خود را با دقت اجرا کند.
عمویی در پاسخ به اینکه چه اقدامی درحوزه سیاست خارجی باید انجام شود؟ نیز گفت: در حوزه سیاست خارجی ما چند مسأله داریم که باید حل شود و پیگیری حل آن اولویت دارد. مسئله اصلی روابط مان با همسایگان است. درحال‌ حاضر نیاز داریم که زیرساخت‌های ارتباطی کشور با همسایگان را در حوزه ریلی، حمل‌ونقل و انتقال انرژی و موارد این چنینی تقویت کنیم تا بتوانیم ارتباطات خود را درحوزه اقتصادی با همسایگانمان تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: گفت‌وگو و حل مسائل سیاسی هم یکی از راهکارهایی است که به تقویت و پیشبرد فعالیت‌های اقتصای در این مسیر کمک می‌کند. همچنین یکی از مباحث دیگر، بحث رفع تحریم است. مقابله با تحریم هم می‌تواند در حوزه اقتصادی راهکار داشته باشد که آن را به عنوان خنثی‌سازی تحریم می‌شناسیم. در این راستا تلاش برای برای ایجاد مولدها وجایگزین‌های‌ تحریم، وظیفه‌ای است که برعهده دستگاه دیپلماسی است و البته گام‌های اولیه آن ازجمله پیوستن جمهوری اسلامی به سازمان همکاری شانگهای و تقویت همکاری‌های ما با کشورهای آسیایی برداشته شده، اما نیاز است که در بلندمدت تقویت شود و مسیر را طریق اصلاح شرایط پیش ببریم.
منبع:جماران
کد مطلب: 189231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *