۰
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۰

پیام عفوهای اخیر این بود که همه مردم صاحب نظام و انقلاب هستند

رئیس دادگستری تهران گفت: عفوی که مقام رهبری امسال انجام دادند به روش و سیره قبل اتفاق افتاد، منتها امسال یک عفو  معیاری بود که جمع بیشتری را به خود اختصاص داد که بر این اساس زمان‌شناسی و درک صحیح از اوضاع کشور صورت گرفت.
پیام عفوهای اخیر این بود که همه مردم صاحب نظام و انقلاب هستند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، علی القاصی‌مهر درباره اینکه حضور مردم در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب با وجود همه کاستی‌ها تا چه اندازه مسئولیت حاکمیت و دولت را در مقابل مردم افزایش می‌دهد، گفت: این انقلاب کاملاً متعلق به مردم است و از اول تا به امروز چنین بوده است. اصلاً جنس انقلاب ما به مردمی بودنش است، بقا و دوامش به خود مردم بوده است و ان‌شاءالله در آینده هم خود مردم حفظش خواهند کرد.
رئیس کل دادگستری تهران تاکید کرد: تمام ظرفیت نظام و حکومت باید در خدمت مردم باشند و این  چیزی نیست که در یک مقطع کم یا زیاد باشد. مردم ما مردم قدردان و قدرشناسی هستند هرجایی که ما به مردم بیشتر توجه کردیم، احترام مردم را بیشتر داشتیم و در خدمت‌شان بودیم، مردم هم قدرشناسی داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در طول این ۴۴ سال یک سال یا یک مقطع و مرحله نبوده که مردم بخواهند پشت نظام و انقلاب را خالی کنند یا مقاومت دفاعی نظام را کمرنگ کنند بنابراین ما هر چه داریم از مردم است و همه چیز برای مردم است همه چیز باید در خدمت مردم قرار گیرد.
القاصی‌مهر با بیان این‌که هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند در این نظام سهم، برتری یا امتیازی دارد، تاکید کرد: هر امتیازی که هست برای مردم است. ما هم در هر گوشه از جاهایی که مشغول هستیم خدمت‌گزار و امانت‌دار مردم هستیم؛ مهم این است هر کسی به وظیفه و امانت‌داری و خدمتگزاری‌اش درست عمل کند.
وی افزود: اینکه کسی به امانت‌داری و خدمت‌گذاری خودش  عمل کرده یا نکرده است شدت و ضعف دارد، بعضی‌ها امانت‌دار خوبی برای مردم بودند، بعضی‌ها کوتاهی و قصور داشتند بعضی‌ها هم آنچه در توان‌شان بود عمل کردند. بنابراین ما بایستی توان و ظرفیت‌مان را  برای خدمت بیشتر به مردم افزایش دهیم.
رئیس کل دادگستری تهران تاکید کرد: در حال حاضر امروز مردم شایسته هرگونه خدمتی هستند. مردم ما مردم بی‌نظیری هستند، مردمی هستند که این انقلاب را با جان، پول و با خون بهترین جوانان خودشان به اینجا رسانده‌اند انقلاب ما انقلابی نیست که دفعتی به دست آمده باشد، سال‌ها خون‌ها به پای آن ریخته شده است. سرمایه‌های مادی و معنوی صرف آن شده است.
وی گفت: امروز این انقلاب که جلوه‌ای از مکتب دینی و مردمی ماست توسط خود مردم در حال تکامل و پویایی و رسیدن به آن قله اوج و عظمت انسانیت بر اساس سیره نبی اکرم است.
القاصی مهر در خصوص عفو متهمان اتفاقات اخیر کشور توسط رهبر انقلاب، گفت: عفوهایی که مقام معظم انجام دادند، عفوهایی است که هر سال ایشان جمعی از زندانیان نادم را مورد عفو قرار می‌دهند. امسال هم  به روش و سیره قبل اتفاق افتاد، منتها امسال یک عفو معیاری بود که جمع بیشتری را به خود اختصاص داد، که بر این اساس زمان‌شناسی و درک صحیح از اوضاع کشور تعدادی که در همین اغتشاشات اخیر نادم و پشیمان بودند و دشمن می‌خواست از این شکاف استفاده کند عفو شدند و این اتفاق موجب وحدت و انسجام جامعه شد.
وی بیان کرد: عفو‌های صورت گرفته در موضع اقتدار نظام بود و پیام داشت؛ پیام این بود که همه مردم ما صاحب نظام و انقلاب هستند و دشمن نمی‌تواند سوءاستفاده کند.
کد مطلب: 189358
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *