۰
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
مطهری:

اگر مجلس قوی بود و نمایندگان مستقل داشت به مولدسازی اعتراض می‌کردند

نماینده ادوار مجلس می‌گوید: اگر مجلس قوی بر سرکار بود شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا جرأت گرفتن چنین تصمیمی درباره مولدسازی را نداشت.
اگر مجلس قوی بود و نمایندگان مستقل داشت به مولدسازی اعتراض می‌کردند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، علی مطهری، نماینده ادوار مجلس ضمن ارزیابی اجرای طرح مولدسازی گفت: مولدسازی یکی از بدعت‌ها است چرا که اگر قرار است چنین قانونی وضع شود باید از طریق نمایندگان و مجلس صورت بگیرد. اینکه اعلام شود یک هیئت ۷ نفره تصمیم بگیرند و اموال غیر منقول دولت را قیمت‌گذاری و واگذار کنند، صلاحیت و اهلیت متقاضیان را بررسی کنند و از طرفی مصون از پیگیری قضائی باشند و همه قوانین مغایر با تصمیم این هیئت موقوف الاجرا و نقض شود همه این موارد یعنی دادن اختیارات وسیعی به هیئت ۷ نفره که در نهایت معلوم نیست چه از آب در بیاد. چراکه هیئت غیرقابل نظارتی که هر کاری دوست دارد می‌تواند انجام بدهد و قابل پیگرد قانونی نیست.
او افزود: لذا اجرای مولدسازی به این ترتیب عاقلانه به نظر نمی‌رسد. البته مولدسازی نشانه این است که دولت به مشکلات مالی برخورده و می‌خواهد کمبود بودجه را از این طریق جبران کند در صورتی که دولت می‌توانست از روش‌های دیگر نظیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای جبران کسری بودجه استفاده کند. در مجموع نحوه ورود دولت به مولدسازی درست نیست چراکه مجلس باید این موارد را تصویب کند در صورتی که شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه این تصمیم را گرفته شورایی که قانونی نیست و موقت بوده است.

مطهری با اشاره به آثار این قبیل تصمیم‌گیری ها نظیر طرح مولدسازی تصریح کرد: اگر این شیوه تصمیم‌گیری درباره مولدسازی در کشور باب شود به مرور به سمت استبداد قدم بر می‌داریم و مجلس را کنار می‌گذاریم لذا این روش به صلاح کشور نیست. اگر دولت به چنین قانونی درباره مولدسازی نیاز دارد بهتر بود مجلس را قانع می‌کرد که چنین قانونی را وضع کند اما وقتی از بالا تحمیل می‌شود صورت خوبی ندارد و نمایندگان هم ناراحت می‌شوند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با تأکید بر خالی بودن مجلس از نمایندگان قوی خاطرنشان کرد: اگر مجلس قوی بود و نمایندگان مستقل و آزاده داشت، به مولدسازی اعتراض می‌کردند البته اعتراضاتی صورت گرفت اما بسیار کمرنگ بود. در نهایت اگر مجلس قوی بر سرکار بود شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا جرأت گرفتن چنین تصمیمی درباره مولدسازی را نداشت اما به دلیل اینکه متأسفانه اینها بسیاری از امور را منتسب به رهبری می‌کنند و می‌گویند نظر و خواست رهبری است از این طریق تلاش می‌کنند که جلوی اعتراض بقیه را بگیرند چنان‌که درباره مولدسازی هم شنیدم که در جلسه مجلس گفتند اجرای مولدسازی خواست رهبری است و به این ترتیب سعی کردند به بحث خاتمه بدهند. در حالی که در هر صورت این قبیل تصمیم‌ها باید از طرف مجلس گرفته شود.
کد مطلب: 189577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *