۰
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۰
حسین امیرعبداللهیان:

ایران هیچ وقت دنبال سلاح هسته ای و بمب اتمی نبوده

ما اکنون آمادگی داریم با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی در جهت جمع بندی مذاکرات قدم برداریم
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری با فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت: ما همواره از نقش عراق در پیشبرد مذاکرات بین ایران و آمریکا استقبال کردیم. ایران در مذاکرات اقدام های سازنده ای داشته ما اکنون امادگی داریم با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی در جهت جمع بندی مذاکرات قدم برداریم.
ایران هیچ وقت دنبال سلاح هسته ای و بمب اتمی نبوده
به گزارش مردم سالاری آنلاین،وزیر خارجه ایران که به بغداد سفر کرده، گفت: ایران از عراق متحد، آباد، قوی و مستقل همیشه حمایت کرده و ما همواره حمایت خود را از تصمیم دولت و ملت عراق برای تعیین سرنوشت خود اعلام کرده‌ایم. مشترکات دو ملت آنقدر زیاد است که می‌توان گفت در واقع ما یک ملت واحد هستیم در ۲ جغرافیای مستقل.
ما معتقد هستیم که دولت عراق مصمم است این کشور منبعی برای تهدید برای همسایگان و از جمله ایران نباشد. در ماه‌های گذشته گفت‌وگوهای مهمی را در قالب کمیته عالی امنیتی در تهران و بغداد داشتیم.
آمادگی داریم با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی در جهت جمع بندی مذاکرات قدم برداریم
امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری با فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت: ما همواره از نقش عراق در پیشبرد مذاکرات بین ایران و آمریکا استقبال کردیم.  ایران در مذاکرات اقدام های سازنده ای داشته ما اکنون امادگی داریم با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی در جهت جمع بندی مذاکرات قدم برداریم.  ایران هیچ وقت دنبال سلاح هسته ای و بمب اتمی نبوده است.
به نقل از خبرگزاری ها، وزیر خارجه کشورمان در اظهاراتی با تاکید بر مشترکات ایران و عراق گفت که مردم این دو کشور ملتی واحد در دو جغرافیای مستقل هستند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با فواد حسین، همتای عراقی خود در بغداد گفت که اشتراکات زیادی میان مردم ایران و عراق وجود دارد و ما ملتی واحد در دو جغرافیای مستقل هستیم.
وی گفت که ایران همواره به حاکمیت عراق احترام می گذارد و از ثبات و امنیت این کشور حمایت می کند.
امیر عبداللهیان تاکید کرد: ما بر این باوریم که دولت عراق قصد ندارد خاک این کشور سکویی برای حمله به کشورهای همجوار از جمله ایران باشد. عراق نباید منبعی برای تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.
وزیر خارجه کشورمان گفت که بر لزوم تسریع در روند تحقیقات ویژه در پرونده ترور شهید سلیمانی توافق کردیم.
وی گفت که از دیپلماسی و گفت‌وگو در پرونده هسته ای و رسیدن به توافقی قوی و پایدار استقبال می‌کنیم.
وزیر خارجه کشورمان گفت که اظهارات آمریکایی‌ها در خصوص پرونده هسته‌ای متناقض است و در صورت شکست مذاکرات ما آماده طرح جایگزین هستیم.
امیرعبداللهیان همچنین گفت که تهران برای تقویت روابط خارجی خود با عربستان و مصر تلاش می کند.
وی گفت که از نقش عراق در تداوم و تقویت گفت‌وگوهای منطقه‌ای استقبال می‌کنیم.
امیر عبداللهیان همچنین تاکید کرد که قدرت و ثبات و امنیت عراق بخشی از امنیت ایران است.
وی گفت: از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه از این کشور استقبال می کنیم.
امیرعبداللهیان همچنین گفت: گفت‌وگوهای مهمی در چارچوب کمیته مشترک امنیتی میان ایران و عراق انجام دادیم
وزیر امور خارجه با بیان این که هیات آژانس به زودی به تهران سفر خواهد کرد، گفت: امیدواریم گروسی با نگاه فنی و  به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل موضوعات با همکاران ما در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد.
وی تاکید کرد: ایران هیچ گاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای و بمب اتمی نبوده و نخواهد بود و فتوای مقام معظم رهبری، امام خامنه ای نیز بر این موضوع تاکید دارد.
کد مطلب: 190072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *