۰
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۵
ابوالفضل عمویی:

مصاحبه گروسی نمی‌تواند برای ما مبنا واقع شود

برای ما خروجی جلسه شورای حکام و گزارش دبیرکل مهم است
ابوالفضل عمویی سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص صحبت‌های صورت گرفته در سفر گروسی به تهران و مغایرت آن با قانون راهبردی، گفت: اگر مبنای ما متن منتشر شده بیانیه باشد در بند یک و دو در چارچوب پادمان بوده و مخالفتی با قانون ندارد. بند سه منوط به برگزاری جلسه و خروجی آن است که باید مورد قضاوت قرار بگیرد و چون آن جلسه برگزار نشده است، نمی‌توان مورد ارزیابی قرار بدهیم.
مصاحبه گروسی نمی‌تواند برای ما مبنا واقع شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ابوالفضل عمویی سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باب سفر گروسی به تهران و اینکه آیا منتظر خبر جدیدی باید باشیم یا نه، گفت:  ما یک نقشه راهی را توافق کردیم که در بیانیه سه بندی منتشر شد و جلسه‌ای به زودی در تهران تشکیل می‌شود که در این راستا برای ما خروجی جلسه شورای حکام و گزارش دبیرکل مهم است تا در مورد مسیر آینده همکاری و اجرای توافقات بعد از این جلسه تصمیم بگیریم. 
عمویی در خصوص صحبت‌های صورت گرفته در سفر گروسی به تهران و مغایرت آن با قانون راهبردی، گفت: اگر مبنای ما متن منتشر شده بیانیه باشد در بند یک و دو در چارچوب پادمان بوده و مخالفتی با قانون ندارد. بند سه منوط به برگزاری جلسه و خروجی آن است که باید مورد قضاوت قرار بگیرد و چون آن جلسه برگزار نشده است، نمی‌توان مورد ارزیابی قرار بدهیم. 
وی یادآور شد: قانون طبق ماده شش گفته است، نظارت‌های فراپادمانی تا رفع تحریم‌ها باید متوقف شود ولی آن دو بند مربوط به نظارت‌های پادمانی است، اما مصاحبه گروسی نمی‌تواند برای ما مبنا واقع شود. مقامات سازمان انرژی اتمی در جلسه‌ای که با ما داشتند تاکید کردند که؛ بعضی از مواردی که در مصاحبه مطرح شده مورد تائید نیست و این سفر درخواستی برای دسترسی به اشخاص ایرانی داده نشده است و اگر هم داده شود ایران با آن موافقت نمی‌کند.
منبع:جماران
کد مطلب: 191213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *