۰
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰

سلاح‌های عجیب آمریکایی در جنگ اوکراین

وزارت دفاع امریکا در ۳ مارس ۲۰۲۲، اعلام کرد که قصد ارسال پل‌های متحرک زرهی به اوکراین را دارد. این پل‌ها بخشی از سی و سومین سند پیشنهادی پنتاگون برای کمک نظامی به اوکراین هستند.
سلاح‌های عجیب آمریکایی در جنگ اوکراین
به گزارش مردم سالاری آنلاین، از زمانی که روسیه در فوریه 2022 به این کشور حمله کرد، دولت بایدن، تجهیزات جنگی و وسایل نقلیه پل‌ساز به اوکراین ارسال کرده است، چون به عقیده آنها اوکراین در بهار آینده به این پلها برای حمله به قوای روسیه از سمت رودخانه‌ها نیاز خواهد داشت.
این پل‌های فلزی تاشو(AVLB) اساساً سازه‌های قابل حمل و بادوامی هستند که روی تانک قرار داده شده و توسط آنها نصب و سپس برداشته می شوند. خبرنگاران در مناطق جنگی گزارش می‌دهند که خودروهای زرهی پل گذار ارسالی به اوکراین، پل‌هارا بر روی شاسی تانک M60 نصب کرده‌اند.
رودخانه‌ها، شکاف‌ها و گودال‌های عمیق در زمین می‌توانند موانع صعب العبوری برای نظامیان باشند و به مدافعان این امکان را می‌دهند که نیروها را در پل‌ها یا گذرگاه‌های موجود متمرکز کنند.
عبور از چنین شکاف‌هایی می‌تواند به هواپیماهای باربری نیاز داشته باشد، اما این امر ملزم به داشتن نیروی حمل‌ونقل هوایی پرسرعت و یک منطقه فرود امن است.
این می‌تواند به معنای ساختن فیزیکی یک پل جدید باشد که کاری زمان‌بر خواهد بود و نظامیان را در برابر حملات، آسیب پذیر می‌کند. اما آوردن پل به میدان جنگ در پشت یک تانک، و استفاده از آن در صورت لزوم می‌تواند باعث تسهیل کار در میدان جنگ شود.
این خودروها برای همراهی با ستون‌های زرهی طراحی شده‌اند و به آنها توانایی عبور از رودخانه‌ها، نهرها، خندق‌ها و سنگرها را می‌دهند. پل‌ها بر روی شاسی خودروهای زرهی حمل می‌شوند و بر روی رودخانه‌ها یا در حاشیه آنها نصب می‌شوند و پس ازعبور نیروها، خودرو می‌تواند پل را جمع کند.
تعداد و مدل دقیق این تانک‌های پل گذار ارسال شده به اوکراین هنوز مشخص نیست، اما می‌دانیم که این تانک‌های ارسالی از نوع تانک‌های M60 یا نوعی از تانک‌های M60 Patton هستند.
این باعث می‌شود که مدل‌های خاص طراحی شده برای دوران جنگ سرد که مخصوص خودروهای زرهی سبک‌تر و تانک‌های آن دوران بودند، قدیمی شوند. ازانواع تانک‌های پل‌گذارM60 ، در ویتنام، تمرینات آموزشی ناتو و همچنین در جنگ عراق استفاده شده است.
زمانی که این وسیله نقلیه، پل‌ تا شده را باز کرده و در جای خود قرار می‌دهد، پلی با طول ۱۸ متر، و عرض ۴ متر خواهیم داشت که می‌تواند تا وزن 70 تن را تحمل کند. راه‌اندازی پل بین 2 تا 5 دقیقه و جمع‌کردن آن، که می‌تواند از هر دو انتهای آن انجام شود، حدود 10 دقیقه طول می‌کشد.
برخی از وسایل نقلیه سنگین‌تر، از جمله تانک‌های رزمی مدرن، فقط می‌توانند با سرعت کم، از روی پل‌ها و شکاف‌های باریک عبور کنند. ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده در حال کار بر روی یک پل و پرتابگر جدیدی هستند که قادر به پشتیبانی از خودروهای جنگی برادلی و تانک‌های آبرامز باشند تا نیازهای ارتش ایالات متحده را بهتر برآورده کنند.
حتی با وجود بعضی از محدودیت‌ها، پل‌ها میتوانند به نیروهای اوکراینی آزادی عمل بیشتری دهند. این پلها میتوانند توانایی عبور سریع از رودخانه‌ای باریک و غیرقابل عبور را فراهم کنند و به طور چشمگیری حمله ارتش را گسترش دهد و دشمن را غافلگیر کنند.
علاوه بر این، در بیانیه‌ای اعلام شد که ایالات متحده در حال ارسال «مهمات تخریبی و تجهیزات پاکسازی موانع» به اوکراین است که می‌تواند باعث عقب نشینی سریعتر و حملات غافلگیرانه‌ شود.
بغیر از پل‌ها و تجهیزات تخریب، آخرین کمکها به اوکراین شامل سه نوع مهمات توپخانه‌ای است. سامانه‌های توپخانه موشکی HIMARS که برای حملات اوکراین به روسیه بسیار ارزشمند هستند، با راکت‌های بیشتری تجهیز می‌شوند. ایالات متحده و ناتو همچنین گلوله های توپخانه هویتزرهای 155 و 105 میلی متری را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.
این تسلیحات اهدایی جدید از مهمات متفاوتی نسبت به تسلیحات به جا مانده از شوروی استفاده می‌کنند، که بخش عمده توپخانه اوکراین را قبل از جنگ تشکیل می‌داد و هنوز هم بیشتر ادوات توپخانه‌های موجود در اوکراین از آن زمان هستند. ذخایر مهمات اوکراین رو به اتمام است، زیرا روسیه تقریبا تمام انبارهای گلوله موجود در سراسر جهان را خریداری می‌کند.
و نوع چهارم مهمات، توپ 25 میلیمتری است، که توسط خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی استفاده می‌شود. این وسیله نقلیه جنگی، علیرغم ظاهرش که شبیه تانک می‌باشد، بیشتر نوعی خودروی حمل و نقل جنگی است که مجهز به توپ‌های 25 میلیمتری است.
در مجموع، با ارسال آخرین تجهیزات و ادوات نظامی به اوکراین در سال جاری، این کشور توانایی مبارزه و حمله به نیروهای متخاصم را خواهد داشت.
کد مطلب: 191392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *