۰
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۹
سفیر جمهوری خلق چین در ایران مطرح کرد

خراسان رضوی محور تقویت روابط ایران و چین

خراسان رضوی محور تقویت روابط ایران و چین
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: خراسان رضوی یک چهارراه مهم در جاده ابریشم بوده و که اکنون نیز می‌تواند محور تقویت روابط ایران و چین باشد.
چانگ هوآ در بازدید از آرامگاه فردوسی، بقعه هارونیه و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: جاده ابریشم از دیرباز ۲ کشور ایران و چین را به هم متصل کرده و هزاران سال است که مردم این ۲ کشور با هو دوست بوده‌اند.
وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور چین در سال ۲۰۱۶ به ایران سفر کرده‌ و پس از این سفر سطح روابط ایران و چین ارتقاء پیدا کرد و می‌توان گفت که سطح روابط جامع، مشارکتی و راهبردی است.
سفیر جمهوری خلق چین در ایران خاطرنشان کرد: همکاری ۲ کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی بیش از پیش نزدیک‌ و تقویت شده است. در همین راستا امیدوارم جاده ابریشم عاملی باشد برای ایجاد آینده‌ای روشن در روابط ۲ کشور.
وی در خصوص نقش خراسان رضوی  در تعاملات ۲ طرفه بین ایران و چین گفت: خراسان رضوی یک چهارراه مهم در جاده ابریشم بوده است که اکنون نیز می‌تواند محور تقویت روابط ایران و چین باشد، در دیدار با استاندار خراسان رضوی به این تصمیم رسیدیم تا بین مشهد و شهرهای «سین‌کیانگ» و «ارومچی» که خواهرخواندگی نیز دارند، روابط برقرار شود.
چانگ هوآ در مورد حضور گردشگران چینی در خراسان رضوی اظهار کرد: بعد از اتمام همه‌گیری کرونا و پایان محدودیت سفر برای مسافران، به زودی دولت از مسافران خروجی حمایت خواهد کرد که ایران اولین مقصد گردشگری چینی‌ها خواهد بود. همچنین خراسان رضوی و مشهد برای بازدید به گردشگران به صورت ویژه معرفی خواهد شد.
سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید گزارشی از وضعیت حضور زائران و گردشگران در مشهد ارائه کرد و گفت: با توجه به حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر در مشهد، چین در زمینه تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.
بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، وی تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد گردشگران خارجی کشور ابتدا وارد مشهد می‌شوند و خراسان رضوی بیشترین جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور دارد.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 192161
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *